Частният пристанищен оператор „БМФ Порт Бургас“ АД, концесионер на пристанищните терминали „Бургас Изток-2“ и „Бургас Запад“, откри нов мултимодален терминал в Индустриална зона „Божурище“. На него ще се обработват морски контейнери, разтоварени в бургаското пристанище и предназначени за клиенти в западната част на страната, но и обратно.
Превозът на контейнерите между Бургас и София ще става посредством жп транспорт, в съответствие с новите европейски тенденции за преминаване към по-щадящи околната среда решения за транспорт на товари. Инвестицията е в размер на 9,2 млн. лв.
„Днес е специален ден – в Божурище откриваме мултимодалния терминал, а нашите колеги в Бургас откриват строителната линия на първото дълбоководно корабно място в България след японския ни проект“, заяви Борис Балев, изпълнителен директор на „БМФ Порт Бургас“ АД.
Той запозна гостите с предимствата на терминала като основно свързващо звено между пристанището в Бургас и европейската мрежа от мултимодални терминали, което позволява през България да минават нови потоци товари от Изток към Западна Европа. В Индустриална зона "Божурище" да бъде изграден интермодален терминал
Терминалът е разположен по протежението на жп линията София – Банкя, на около 5 км от столичното Околовръстно шосе. Локацията гарантира гъвкавост на доставките на контейнери до и от вътрешността на страната – с автомобилен и железопътен транспорт. Терминалът е регистриран като временен и митнически склад. Оперативната му площ е 27 000 кв. метра, а годишният му капацитет е 60 000 TEU.
Откриването се проведе на новоизградената площадка, като присъстваха над 130 гости – представители на институциите, клиенти и партньори, сред които Николай Шушков, зам.-министър на регионалното развитие; представители МТС, МТИТС; д-р Антоанета Барес, изпълнителен директор на НКИЗ ЕАД; представители на ДП НКЖИ; Бурхан Немутлу, председател на УС на Българско-турска търговско-индустриална камара; Емрах Сазак, член на УС на „Алкомет“ и в екипа на БТТИК; представители на ДППИ и „БДЖ-Товарни превози“ ЕООД.
„Необходимостта от мултимодален терминал в рамките на Софийска област е в основата на инвестиционното решение за изграждане на съоръжението в Божурище“, посочва пред Economic.bg Никола Косев, директор Експлоатация на Терминал Запад към „БМФ Порт Бургас“.
По думите му инвестицията ще позволи засиленият контейнерен трафик между Бургас и Софийски регион да става чрез екологичния жп транспорт. Така ще се подобри логистиката, ще се облекчи превозът по АМ „Тракия“, което ще има ефект и върху околната среда. Мултимодалният транспорт осигурява по-голяма ефективност в логистиката и затова ще се развива с още по-голяма сила, каквато е тенденцията в Европа, смятат в „БМФ Порт Бургас“.
„С разширяването на нашите услуги към вътрешността на страната ще създадем допълнителен потенциал за пристанището в Бургас, което ще доведе до нови инвестиции в инфраструктура, в техника и развитие на хората. Дейността ни в последните години показа, че колкото по-бързи, надеждни и качествени са услугите ни, толкова повече са товаропотоците“, посочва Косев.
Идеята за мултимодалния терминал възниква преди 5 години, като през това време се обмисля къде ще е най-подходящото място, а изграждането му отнема няколко месеца. Концентрацията на възможности за инвестиции на едно място и изграждането на довеждаща инфраструктура от страна на държавата се оказват ключови Индустриалната зона в Божурище да бъде предпочетена.
„Капацитетът на такова съоръжение е функция между размера му и скоростта на обработка на товарите. А ние сме най-бързите в това“, категоричен е Косев.
„Тази инвестиция е изключително важна за Индустриалния парк „Божурище“ и за НКИЗ, защото придава завършеност на идеята за развитието на индустриалните зони. Доверихме се на „БМФ Порт Бургас“, тъй като това е компания с опит в осъществяването на големи проекти“, смята д-р Антоанета Барес, изпълнителен директор на НКИЗ.
„Най-после София има пристанище“, беше краткият коментар на един от гостите, партньор от логистичния бранш.
Новооткритият мултимодален терминал е първият етап от инвестиционните намерения на „БМФ Порт Бургас“. В зависимост от развитието и нуждите на логистичния пазар ще се прецени какви да са следващите стъпки – дали открити, или закрити да са складовите площи в Индустриалния парк „Божурище“.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Транспортен гигант откри най-модерния логистичен център у нас
Фонд "Три морета" купува от Домусчиеви част от Бургаското пристанище
JYSK разширява логистичната си база и отваря нови магазини в България
Коментари