Австрийската Palfinger планира да започне изграждането на производствен завод в Ниш през 2023 г. По думите на градския съветник Ненад Станкович изграждането на австрийската фабрика е планирано и е "много вероятно" да стартира през тази година, пише Ekаріја.
Раlfіngеr е австрийска компания, която след преговори с правителството, Агенцията за развитие и град Ниш, получи държавна земя в размер на около 70 декара, разположена в непосредствена близост до друга австрийска фабрика Zumtоbеl.
Компанията планира да изгради завод за производство на машинни части и да наеме 375 работници. Стойността на инвестицията е 35 милиона евро.
През последното тримесечие на 2022 г. беше подписан договорът с правителството на Сърбия и Агенцията за развитие на Сърбия за отпускане на държавни субсидии за помощ, след което следва и началото на реализацията на проекта в Ниш. По думите на Станкович инвестицията на компанията Раlfіngеr, с решение на сръбското правителство, е обявена за проект от значение за Република Сърбия, съобщава Јuznе Vеѕtі.
Освен австрийска компания, според сръбския градски съветник, е в ход и изграждането на фабриката Yuѕеі Масhіnеrу, китайска компания, доставчик на компоненти за Хіngуu Аutоmоtіvе Lіghtіng Ѕуѕtеmѕ, вече работеща в Ниш.
Общата стойност на китайската инвестиция възлиза на 20 милиона евро. Подготовката за началото на изпълнението на инвестицията на зелено, която включва изграждането на първата фаза, производствена база от 15 декара в непосредствена близост до компанията Хіngуu, приключи и инвеститорът започна изграждането на съоръжението в края на юни 2022 г. Сега се извършват вътрешни довършителни работи по обекта. Втората фаза на проекта е изграждането на производствена база на площ от 10 декара. По думите на Станкович се планира да се наемат 150 работници за първа фаза и 150 за втора.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Най-модерният завод в Сърбия: Японски гигант отвори фабрика за близо 400 милиона евро
Германски гигант с бизнес у нас отваря още 1000 работни места в Сърбия
Германци откриха в Сърбия най-модерния завод за самолетни двигатели в Европа
Коментари