Автомобилният гигант Volkswagen е открил нов начин за употреба на старите батерии на електрическите автомобили, като от компанията са предприели действия за навлизане на пазара за търговия с електроенергия, предаде БТА, като се позовава на ДПА.
Компанията е започнала в четвъртък да търгува на германския пазар на Европейската борса за електроенергия Epex Spot.
В новия PowerCenter на Volkswagen в германския град Касел изхвърлените батерии от електрически превозни средства ще бъдат използвани за временно съхраняване на електроенергия за търговия на борсата. Това обяви Elli, подразделението за зарядни мрежи на Volkswagen.
Първоначално в пилотния проект ще бъдат използвани 28 батерийни системи и 38 модулни клетки от малки автомобили (E-Up).
Когато цените на електроенергията са ниски и има достатъчно електроенергия от вятърни и соларни източници, те ще съхраняват временно електроенергия от мрежата. Когато цените са високи, а предлагането е оскъдно, електроенергията ще бъде върната в мрежата.
Volkswagen е първата автомобилна компания, която навлиза на пазара за търговия с електроенергия в Германия, според Epex.
Компанията иска да „разработва нови, високодоходни бизнес модели“ и да подпомага за стабилизирането на електропреносната мрежа, заяви главният изпълнителен директор на Elli Джовани Палацо.
Междинното съхранение на възобновяема енергия се смята за важна предпоставка за прехода към зелена енергия. Други автомобилостроители вече използват употребявани автомобили за стационарно съхранение на електроенергия.
През 2017 г. BMW пусна в експлоатация т.нар. ферма за съхранение в Лайпциг с до 700 литиево-йонни батерии за модел i3 за временно съхранение на електроенергия от 4 от собствените ѝ вятърни турбини.
От края на 2021 г. Audi, собственост на Volkswagen, използва литиево-йонни батерии за тестови превозни средства в станциите си за бързо зареждане, наречени Charging Hub.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Най-големият автопроизводител в Европа измисли как да стимулира възвръщаемостта
До 2027 година: Най-големият автомобилен производител в Европа инвестира 180 млрд. евро
Коментари