Volkswagen AG дава на своите марки по-голяма независимост по отношение на икономиите на разходите и ефективността, за да стимулира рентабилността в рамките на групата, докато трае преходът към електрическа мобилност, предава Bloomberg.
Германската компания се стреми да повиши възвръщаемостта на групата до 9-11% до края на десетилетието, като преследва стратегия на „стойност пред обем“. Миналата година маржът на оперативната печалба на VW нарасна до 8,1%, като резултатът беше подкрепен от силното представяне на най-печелившата ѝ марка, Porsche.
„Ръководството на VW ще даде на марките по-голяма автономия и ще се съсредоточи върху ускоряването на разработването на продукти в софтуерното си звено Cariad“, заяви главният изпълнителен директор Оливер Блуме преди среща с инвеститори. Групата цели годишен ръст на продажбите от 5% до 7% до 2027 г.
Дотогава марките с фокус върху масовия пазар и луксозните брандове на групата ще са започнали да прилагат собствени програми за ефективност, за да увеличат своята рентабилност с по-широка гама от електромобили и набор от съкращения на разходите, водени от ефективността при производството.
По примера на Porsche
VW работи по редица проблеми със софтуера, които забавиха пускането на ключови модели, като сега групата трябва да се справи с намаляващия си пазарен дял в Китай и да подсили гамата си от електромобили, за да настигне Tesla. Препятствията тежат върху цената на акциите на VW. Автомобилният производител се оценява на около 72 млрд. евро – с около 30 млрд. евро по-малко от звеното Porsche AG, което се листна миналата година.
Основната цел на Блуме е да подкрепи марката VW, която от години цели да засили своята рентабилност. Производителят на ID.3 е настроен за траен тласък на печалбата си от 10 млрд. евро през 2026 г. Постигането на това ще зависи от разговори с профсъюзите, разполагащи с влияние в борда на директорите.
Въпреки трудностите компанията запазва значителна инвестиционна мощ. VW е заделила 180 млрд. евро като част от текущия си 5-годишен план, които ще бъдат изразходвани за софтуер, електромобили и засилване на пазара в Китай.
Прокарването на дълбоки промени в групата исторически е било предизвикателство за всеки главен изпълнителен директор, който трябва да преодолее вътрешните борби между редица мощни фракции. Тук влизат семействата Порше и Пиех, синдикатите и представителите на провинция Долна Саксония, склонни да взимат страната на работническите организации.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
До 2027 година: Най-големият автомобилен производител в Европа инвестира 180 млрд. евро
Рекордни печалби за европейските автомобилни производители
Коментари