В света съществуват много лога, някои от които много популярни. Със сигурност сте ги виждали стотици пъти, но някои от скритите им послания, които невинаги се забелязват от пръв поглед, вероятно ще ви изненадат.
В този списък попадат популярни марки като: BMW, FedEx, Toblerone, Toyota, LG, Amazon, Le Tour de France, Alfa Romeo, NBC, Formula 1, Cisco, Sony Vaio. Какво обаче означават логата им вижте по-долу.
1. BMW
Абревиатурата BMW означава Bayerische Motoren Werke (в превод от немски Баварски моторни заводи). Компанията е създадена през 1917 година като фирма за производство на самолети. Макар че е принудена да преустанови производството на самолети след Версайския договор през 1918 г., компанията запазва първоначалното си с лого. То съчетава в себе си едновременно движението на перката на самолета и флагът на Бавария в синьо и бяло.
2. FedEx
Логото на FedEx крие в себе си стрелка в пространство между буквите „E“ и „X“, означаващо движение напред и висока ефективност.
3. Toyota
Овалите на логото на Toyota са символ на сърцето на клиента, сърцето на продукта и непрестанния технологичен напредък. Освен това образуват всяка буква от името на Toyota.
4. Toblerone
В логото на Toblerone е скрита мечка, която подчертава почитта към града на шоколада – Берн. Швейцарският град е известен и като Градът на мечките. Отличителната пирамидална форма на покрити с мъх противотанкови пирамиди от Втората световна война, разпространени в граничните райони на Швейцария, обикновено наричани "Toblerones", дават името на продукта.
5. Vaio
Логото на мощните някога компютри на Sony представлява обединение на цифрова и аналогова технология – „VA“ изглежда като аналогова форма на вълна, а „IO“ е двоичен код.
6. Le Tour de France
Логото на най-голямото спортно състезание включва човек, който кара колело. Той се образува от буквите „O“, „U“ и „R“. Включва също така и жълт кръг – официалният цвят на победителите.
7. Amazon
Лого с двойно значение. Първо, стрелката в долната част показва разнообразието на предлаганите от Amazon продукти, т.е. всичко от А до Я, в случая от A до Z. От другата страна, така стрелката образува усмивка.
8. LG
Освен усмихнатото човече, логото на компанията образува и едноименния герой на играта PACMAN.
9. Continental
Простичко, но и интересно е логото на един от най-известните производители на гуми – Continental. Буквите C и O образуват гума, сякаш леко завъртяна и се вижда отстрани.
10. Alfa Romeo
Емблемата на Alfa Romeo е кръг от две части, а отляво е поставен червен кръст на бял фон. Tой съответства на герба на Милано, където е първоначалното производство на марката. По-вълнуваща е дясната половина на кръга. Произлиза от герба на Висконти (Бисчоне), най-могъщата фамилия в Милано през XIV век. Според легендата Висконти взел герба от щита на враг, победен при кръстоносните походи. Според някои източници този половин човек е сарацин или мавър. Най-популярната легенда гласи, че това е дете. Носели се слухове, че млад Висконти е бил погълнат от змия, но после отново изплют.
11. Formula 1
Сменено през 2017 г., най-емблематичното лого на F1 е проектирано през 1993 г. от Картър Уонг. То съставено от наклонена буква „F“ и маркировки за скорост, образуващи „1“ отдясно. Цветово известното лого се състоеше от черно и червено на бял фон, където черното „F“ символизираше решителност и сила, а червеното – знаците за скорост – енергия, движение и страст.
12. NBC
От бялото пространство между червения и виолетовия цвят, логото на NBC образува паун – символ на гордост, която каналът демонстрира за излъчването в ефир.
13. Cisco
Известната IT компания е основана през 1984 г. във Сан Фрнациско. Логото представлява електромагнитни вълни, очертаващи формата на моста Golden Gate. Името на компанията пък произлиза именно от името на града – San Francisco.
14. Unilever
Британско-холандската мултинационална компания предлага голямо разнообразие от потребителски стоки. От храна, подправки, сладолед, почистващи препарати, продукти за красота и лична хигиена. И въпреки че логото на компанията е разпознаваемо U с декоративен мотив, то всъщност е нещо повече. Unilever използва символи, свързани с неговите многобройни предложения, за да покаже всички различни артикули, които клиентите могат да купят. Така следващия път, когато се чудите какво предлага компанията, можете просто да погледнете логото ѝ. Идва ново поскъпване на стоките
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Коментари