Срещу новите правила на ЕС: Amazon, смята, че не попада в изискването за "много голяма онлайн платформа"


Срещу новите правила на ЕС: Amazon, смята, че не попада в изискването за "много голяма онлайн платформа"
Снимка: iStock/Guliver

2254

Amazon.com се изправя срещу решението на ЕС да я включи в списъка на големите технологични фирми, изправени пред допълнителен контрол съгласно строгите нови правила за модериране на съдържание, пише Bloomberg.

Гигантът в онлайн търговията на дребно подаде жалба в базирания в Люксембург Съд на ЕС в опит да отмени решението на ЕК да го определи за „много голяма онлайн платформа“ съгласно Закона за цифровите услуги, заедно с конкурентни магазини като Google Shopping и Alibaba.

„Съгласни сме с целта на ЕК и се ангажираме да защитаваме клиентите от незаконни продукти и съдържание, но Amazon не отговаря на това описание“ и „следователно не трябва да бъде определяна като такава“, гласи изявление на компанията, изпратено по имейл. Възражението на гиганта е, че определението е „базирано на дискриминационен критерий и непропорционално нарушава принципа на еднакво отношение“.

ЕС прие знаковия закон миналата година, подтикнат от това, което смяташе в провала на големите фирми да се борят с незаконните материали в техните платформи. Правилата изискват онлайн магазини като Amazon да проследяват търговците в платформите си, да добавят методи, чрез които клиентите да сигнализират за незаконни стоки и да тестват на случаен принцип за незаконни продукти.

Компаниите с над 45 млн. активни потребители месечно се считат за „много големи онлайн платформи“ и трябва да се съобразяват с по-строгите критерии, определени от ЕС, включително подаване на оценки на риска.

17-те компании във въпросната категория и двете, определени за „много големи онлайн търсачки“, трябва да изпълнят правилата до 25 август или ще бъдат строго санкционирани, до 6% от годишните им приходи.

ЕК заяви, че ще защити позицията си в съда и добави, че Amazon все още трябва да се съобрази с правилата до края на август, независимо, че обжалва.

„Обхватът на Закона за цифровите услуги е много ясен и дефиниран да обхваща всички платформи, които излагат потребителите си на съдържание, включително продажба на продукти и услуги, което може да бъде незаконно. За магазините и за социалните мрежи, твърде широкият потребителски обхват увеличава рисковете и отговорностите на платформите да се справят с тях“, посочва ЕК.

Amazon твърди, че не трябва да се счита за „много голяма онлайн платформа“, защото по-голямата част от приходите ѝ идват от търговия на дребно, а не от реклама. Освен това компанията твърди, че не е доминиращ търговец на дребно в страните в ЕС, в които работи, и въпреки това други компании – като Allegro в Полша и нидерландската Bol.com – не попадат в обхвата на закона.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Кои са технологичните гиганти, обявили се за "пазачи" в цифровия сектор в ЕС?

ЕК постави специални изисквания за социалните мрежи на Стария континент

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.81532
  • GBP
    1
    2.35585
  • JPY
    100
    1.18063
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички