Spotify, световният лидер в аудиострийминга, обяви вчера, че ще съкрати 200 работни места в подразделението си за подкасти при втория кръг съкращения, който компанията предприема при преструктурирането си след години засилени инвестиции, информира Reuters.
Решението засяга около 2% от персонала на компанията. Други онлайн платформи като Meta Platforms и Roku също направиха втори кръг от съкращения на работни места заради икономическата несигурност.
През последните години Spotify инвестира засилено в изграждане на бизнеса си с подкасти с надежда, че по-силната ангажираност на аудиторията на формата ще привлече повече рекламодатели. Това обаче доведе до рязко увеличаване на разходите на компанията, които миналата година нараснаха 2 пъти по-бързо от приходите.
Повишените лихви и високата инфлация принудиха и бизнесите да свият разходите за реклама.
В отговор по-рано тази година Spotify вече съкрати 6% от персонала си и обяви оттеглянето на Доун Остроф, помогнал за изграждането на подразделението за подкасти и го преведе през редица предизвикателства.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Пореден технологичен гигант предприема съкращения
Meta започна нов кръг съкращения
След хилядите съкращения: Meta намалява и бонусите за служители
Коментари