Meta Platforms, собственик на Facebook и Instagram, планира нови съкращения и ще уволни хиляди служители още тази седмица, посочват запознати източници.
Най-голямата компания за социални мрежи в света намалява още работни места, в допълнение към съкращението с 13% през ноември, в стремежа си да се превърне в по-ефективна организация. В предишния кръг от съкращения Meta уволни 11 000 служители през първата си голяма кампания по оптимизация. Компанията работи и върху преструктуриране на организацията си, като предоставя пакети за изкупуване на мениджъри и съкращава цели екипи, които счита за несъществени, съобщи през февруари Bloomberg – ход, който още се финализира и може да засегне хиляди служители. Компанията-майка на Facebook с най-големите съкращения в историята си
„Предстоящите съкращения са провокирани от финансови цели и са отделени от „оптимизирането“, обясниха източниците, пожелали анонимност. По думите им Meta, която отчита забавяне на приходите от реклама и се е насочила към платформа за виртуална реалност, наречена метавселена, е поискала от директорите и вицепрезидентите да изготвят списъци на служителите, които могат да бъдат освободени. Говорител на Meta обаче е отказал да коментира плановете.
Според запознати, етапът на съкращения може да бъде завършен следващата седмица. Работещите по плана се надяват да е готов преди изпълнителният директор Марк Зукърбърг да излезе в отпуск за отглеждане на третото си дете, което може да стане скоро, посочва един от служителите.
Съкращенията през ноември бяха изненадващи, но поредната вълна от уволнения беше очаквана от служителите на Meta. Зукърбърг определи 2023 г. като „година на ефективността“ на Meta и компанията е обявила това на служителите на представянето, приключило миналата седмица. Компанията-майка на Facebook тайно уволнява служителите си
Работниците в базираната в Менло Парк, Калифорния, компания описват повишената тревожност и ниския морал сред колегите си напоследък. Някои служители се притесняват дали ще получат бонусите си, които трябва да бъдат разпределени този месец, ако загубят работата си преди това, пише БГНЕС.
Усилията за намаляване на разходите идват в труден момент за компанията. Ръстът на разходите е 22% на годишна база, до 25,8 млрд. долара през четвъртото тримесечие, а продажбите са спаднали с 4% до 32 млрд. долара.
Основният рекламен бизнес на Meta продължава да се среща трудности, заради някои фактори, като труден пазар на дигитална реклама, продължаващите ефекти от актуализацията за поверителност на iOS от 2021 г. на Apple и увеличената конкуренция от TikTok, собственост на ByteDance.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Плащаме за верификация във Facebook и Instagram
Подготовка за кризата: Технологичните компании съкращават хиляди служители
Коментари