Заради проблеми с доставките на компоненти значителна част от служителите на руския автомобилен концерн „АвтоВАЗ“ излиза в 3-месечен принудителен отпуск от края на май, съобщава германската медия ntv.
„През пролетта на 2023 г. редица доставчици на компоненти информираха „АвтоВАЗ“, че прекратяват доставките“, обяви групата, цитирана от агенция „Интерфакс“. Компанията, която беше върната от руската държава миналата година, след като през 2022 г. Русия пое дяловете на френската автомобилна група Renault в най-големия производител на превозни средства в страната, се оплака, че предишните споразумения за доставка са нарушени с промяната на собствеността.
Автомобилната индустрия е сред секторите в Русия най-силно засегнати от западните санкции, от началото на войната в Украйна. Производствените линии на най-големия руски производител на автомобили трябваше да преустановят работа за 3 седмици до края на юли, а служителите да бъдат изпратени в отпуск. Сега това се изтегля във времето с 2 месеца напред, като спирането на дейност ще започне на 29 май и ще продължи до 19 юни.
„Продължаването на производството няма да е възможно“, посочват от „АвтоВАЗ“.
Още през 2022 г. групата трябваше да спре производството за месеци заради проблеми, като недостиг на технологии, които стоят зад редица функции и аксесоари в превозните средства. С изтеглянето на почти всички западни автомобилни производители от Русия „АвтоВАЗ“ разшири пазарното си лидерство, но не успя да се възползва много от оттеглянето на конкуренцията заради дефицита на ноу-хау и компоненти. При общ спад на пазара от 59% през 2022 г. продажбите на марката „Лада“ се свиха с 46%.
„АвтоВАЗ“ изпитваше затруднения и преди войната в Украйна, като преди години хиляди служители бяха съкратени, за да се ограничат разходите.
Френският концерн Renault продаде мажоритарния си дял в „АвтоВАЗ“ на руски научен институт през 2022 г. за символичната сума от 1 рубла. Производствените линии в неговия бивш завод в Москва бяха преустановили дейност още преди сделката. Русия беше вторият по големина пазар за Renault Group след Европа преди войната.
По-рано тази година Русия подписа сделка с Иран за доставката на превозни средства, изградени от компанията SAIPA, вторият по обем на продажбите автомобилен производител в страната. Според сделката концернът ще осигури 45 000 превозни средства за руския пазар срещу 450 млн. долара.
Договорът за доставка е конкретно между иранската компания и руската BM Group, известна с производството на руска военна техника. Превозните средства, предвидени в сделката, са моделите Shahin, Kwik и Saina, изградени върху една платформа.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Производителят на Lada временно спира работа
"Москвич" се изправя срещу Tesla, ще покорява света
Коментари