Какво е общото между добрите бизнес резутати и наличието на любезни служители? Според ново проучване, компании, които се славят с проявената любезност от страна на служителите си, е по-вероятно да регистрират по-висок темп на растеж, предава dpa.
По време на проучването на консултантска компания "Баринга" (Baringa) 6028 потребители в седем страни е трябвало да назоват компании, които смятат за "любезни" и "нелюбезни". Експертите са сравнили получените резултати с данните за постъпленията на тези фирми за десетилетието до 2022 гoдина, пише БТА.
Компаниите, които са смятани за любезни, са имали през този период 35 на сто по-голяма вероятност да удвоят приходите си преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA).
През същия период при "нелюбезните" компании вероятността постъпленията им да се понижат след данъци, лихви и амортизация е с 20 на сто по-голяма.
Междувременно 61 на сто от анкетираните - от Германия, Великобритания, Австралия, Нидерландия, Швейцария, Сингапур и САЩ - са заявили, че са отказали да купят продукт или услуга през последните две години, тъй като са сметнали продавача за нелюбезен.
Според проучването технологичните компании са най-често цитирани като любезни, следвани от търговията на дребно.
Междувременно анкетираните класифицират най-често като нелюбезни служителите на компании за електронна търговия, хранителни стоки и напитки и мода.
Резултатите от проучването показват, че фирмите, които са предприели действия, свързани обикновено с любезността и добрите резултати в областта на околната среда, социалната сфера и управлението, включително добро отношение към персонала или доставчиците и са заели публично позиция по етични въпроси, е по-вероятно да имат успех.
"Любезността и бизнес успехите са взаимно съвместими, а не взаимно изключващи се", заяви Аня Дейвис, партньор във фирмата.
Съдят верига за бързо хранене по обвинение, че продава твърде малки бургери
Използва ли българският бизнес изкуствен интелект?
Повече от половината фирми у нас имат 0 служители
Секторът на строителството с най-висок дял на фирмите, отчели загуба през миналата година
Коментари