Lenovo Груп обяви рекордни резултати за четвъртото тримесечие и изминалата финансова година и значителен ръст във всички сфери на бизнеса си. Резултатите потвърждават устойчивостта и способността на Групата да постига балансиран, последователен и устойчив растеж, тъй като тя продължава да се развива и трансформира в съответствие със своята корпоративна 3S стратегия – Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Solutions. Lenovo отчита рекордна печалба въпреки кризата
Приходите от последното тримесечие за 2020 г. са нараснали с 48% на годишна база, достигайки 15,6 млрд. щатски долара. Групата отчита и най-високия си темп на растеж от 2 години насам – с приходи преди данъци в размер на 380 милиона щатски долара и нетен доход от 260 милиона щатски долара – съответно 392% и 512% ръст. Резултатите за четвъртото тримесечие допринасят и за успешната финансова година, като годишните приходи бележат ръст с над 10 млрд. щатски долара. Печалбата е нараснала още по-бързо – приходите преди данъци са почти 1,8 млрд. щатски долара, а нетната печалба – 1,2 млрд. щатски долара, което се равнява на повече от 70% ръст на годишна база.
Съветът на Директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 3,09 американски цента или 24 хонконгски цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2021 г.
-
Мисията на Lenovo: Високи технологии в услуга на всички
Пандемията от COVID-19 донесе пълна промяна в начина ни на ж...
виж още
"Изминалото тримесечие беше едно от най-бързо нарастващите от почти десетилетие насам, което ни помогна да завършим финансовата си година с повече от 60 млрд. щатски долара приходи и нов рекорд в ръста на печалбите. Тези исторически върхове бяха достигнати благодарение на нашите компетенции и следването на ясна стратегия, представянето на иновативни продукти, оперативното ни съвършенство и глобално-локален модел, който да отговори на нуждите на потребителите ни в т.нар. Нова нормалност.", заяви Ян Юанцин, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.
"С поглед в бъдещето, ще направим всичко възможно да уловим големите възможности за растеж, създадените от пазара тенденции за надграждане на информационното потребление и подобряването на инфраструктурата, за да стимулираме дългосрочен и устойчив растеж и да гарантираме, че можем да изградим още по-интелигентно бъдеще през следващите години", посочи Юанцин.
Технологичната компания отчита рекорд за четвъртото тримесечие, воден от двуцифрен ръст на приходите във всички основни бизнеси:
• Най-доброто четвърто тримесечие за PC & Smart Devices (PCSD) с приходи 12,4 млрд. щатски долара, ръст от 46% на годишна база и рекордна рентабилност от 6,7%.
• Всички региони реализират висок двуцифрен ръст на приходите в PCSD бизнеса, а обемът в продажбите на персонални компютри надрасна пазара, затвърждавайки първото място на компанията в бизнеса с персонални компютри. Lenovo е номер 1 на пазара на компютри в България
• Доставките на таблети се увеличават със 157% на годишна база – около 3 пъти по-бързо от конкурентите на пазара.
• Висок ръст бележат и сегментите Gaming, Thin & Light, Chromebooks, Visuals, които продължават да надрастват пазара и да осигуряват двойни до трицифрени темпове на растеж.
• Приходите от Mobile Business Group (MBG) регистрират висок растеж с повече от 86% на годишна база, достигайки до 1,54 млрд. щатски долара и рекордно висок приход преди данъци от 21 милиона щатски долара след придобиването на Motorola.
• Разширените връзки с превозвачите и силното продуктово портфолио, включващо и 5G продукти, водят до нарастване с трицифрена скорост на обема на продажбите в Северна Америка, Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион.
• Пазарният дял на смартфоните в Латинска Америка достига рекорд от близо 21%.
• Приходите на Data Center Group (DCG) също отбелязват ръст с 32% на годишна база до 1,6 млрд. щатски долара. Това е петото поредно тримесечие на растеж. Рентабилността също показва подобрение с 4.4 пункта на годишна база. Lenovo блесна с иновации и смарт устройства на CES 2021
• Бизнесът с облачни услуги също е нараснал със 73% на годишна база и с 61 точки премия за пазара.
• Рекордно високите приходи за четвъртото тримесечие са постигнати и в сферите Server, Storage, Software Defined Infrastructure, Software и HPC/AI със 73% на годишна база.
• Edge продуктите също показват признаци за бъдещ растеж.
• Transformation бизнесът също постига рекорден ръст, подхранван от продължаващия силен растеж на приходите от услуги и софтуер с 44% на годишна база. Приходите от DaaS и TruScale услугите почти са се удвоили, а тези от Solutions са нараснали с 65% за година.
Високите резултати за финансовата година се подхранват благодарение на компетенциите на Lenovo и следването на ясна стратегия, представянето на иновативни продукти, оперативно съвършенство и глобално-локален модел:
• За пръв път приходите на Групата бележат ръст от над 60 млрд. щатски долара, добавяйки повече от 10 млрд., или 20% ръст на годишна база само за една година.
• Intelligent Devices Group (PCSD и MBG) и Data Center Group постигат ръст от съответно 20% и 15%. Lenovo ThinkPad X1 Fold: Разгърни бъдещето
• Приходите от Software and Services нарастват два пъти по-бързо, а общите приходи на Групата растат с почти 40% на годишна база, стигайки рекордните 4,9 млрд. щатски долара, което представлява 8% от общите приходи за Lenovo.
Оперативни акценти:
• На 1 април 2021 г. Lenovo Group обедини различни екипи от цялата компания, за да сформира специална организация – Solutions & Services Group (SSG). Тази бизнес група ще укрепи допълнително портфолиото на компанията от свързани услуги и ще подобри и разшири управляваните досега, както и ще предложи решения за ключови индустрии.
• Глобалната верига за доставки на Групата продължава да бъде най-добрата в своя клас и да се разширява като включва нова фабрика в Унгария, която ще заработи напълно през 2021 г. Неотдавна Gartner класира Lenovo като един от 25-те най-добри доставчици, описвайки компанията като отличителен изпълнител в управляваната от клиентите бизнес трансформация, известна с използването на усъвършенствани технологии като 5G, блокчейн и изкуствен интелект за оптимизиране на доставките на продукти и решения за клиенти на 180 пазара.
• Напредъкът и амбициите около устойчивостта продължават със значителни темпове, като емисиите на парникови газове от обхват 1 и 2 са намалели с 92% през последното десетилетие и са въведени нови, научнообосновани цели до 2030 г., които да стимулират напредъка още по-силно. Lenovo е призната от годишния Corporate Knights Index като една от 100-те най-устойчиви компании в света.
• Компанията е обявена за една от най-иновативните компании в света от Boston Consulting Group - 25 място от 50.
Бизнес перспективи:
Предизвикателствата от финансовата 2020/2021 г. продължават в различна степен и през новата година. Въпреки това, с постоянните промени на пазара, които се увеличават през последната година, перспективите на Групата за останалата част от 2021 г. и финансовата 2021/2022 г. остават положителни. Промените през последната година водят до 3 основни тенденции, от които Групата се възползва.
Първо, надграждането на потреблението, защото потребителите прекарват повече време на своите устройства, купуват повече и надграждат по-често. На второ място, промените в инфраструктурата. Потребителите преминават към закупуване на цялостни инфраструктурни решения. И накрая, подобряването на приложенията и интелигентната трансформация, съпровождана от изкуствения интелект. Доказаните резултати на Lenovo както и новата организационна структура успяха да отговорят на оформящите се нужди на потребителите, което ще укрепи допълнително способността на Групата да води дългосрочен, устойчив растеж
* Фактурирани приходи
Коментари