Lenovo отчита рекордна печалба въпреки кризата


Lenovo отчита рекордна печалба въпреки кризата
Снимка: Getty Images

4620

Lenovo Group обяви силни резултати за пълната финансова година и четвъртото тримесечие, демонстрирайки силните позиции на компанията на фона на безпрецедентната й глобална трансформация. Въпреки предизвикателствата в макроикономиката и индустрията, компанията отчита приходи за пълната финансова година в размер на над 50 млрд. долара ($50,7 млрд.) за втора поредна година. Печалбата преди данъчно облагане нараства с близо 19% на годишна база, достигайки до $1,02 млрд. Нетната печалба се увеличава с 12% на годишна база, като стига до $665 милиона.

Базовата печалба на акция за пълната година е в размер на 5,58 щатски цента или 43,61 хонконгски цента, като за четвъртото тримесечие тя е 0,36 щатски цента или 2,80 хонконгски цента. Съветът на директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент на стойност 2,77 щатски цента или 21,50 хонконгски цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2020 г.

"В един от най-важните периоди на глобална промяна и трансформация, на който сме били свидетели някога, Lenovo трансформира значително бизнеса си през изминалата година. От постигането на печалба преди данъчно облагане в размер на $1,02 милиарда до отчитането на почти рекордни приходи от $50,7 милиарда, не мога да съм по-горд от силното ни представяне", заяви президентът и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин. "Невероятно горд съм и с начина, по който продължаваме да реагираме на глобалната пандемия – като бизнес и като корпоративен гражданин. Въпреки че светът продължава да е изправен пред несигурни времена, аз съм убеден, че Lenovo ще се възползва от отличните си оперативни практики и глобално присъствие, за да продължи да реализира нашата стратегия за интелигентна трансформация и да се възползва изцяло от възможностите на "новата нормалност".

Глобални икономически фактори и прогноза

Изминалите 12 месеца изправиха цялата индустрия пред няколко предизвикателства, включително геополитическа несигурност, недостиг на доставките на компоненти, въздействието от обменните курсове и глобалната пандемия от COVID-19 през четвъртото тримесечие. Що се отнася до коронавируса, бизнесът се възползва от възможностите на нашите над 30 собствени производствени обекта и такива на трети страни по цял свят, за да пренастрои капацитета си и отново да балансира производството си. Географският баланс, наред с вродена ни гъвкавост и издръжливост, бяха в основата на отличното ни оперативно представяне през годината, като гарантираха непрекъснатото производство и доставките до клиентите през четвъртото тримесечие. В бъдеще, тази основополагаща способност, наред с непрестанните иновации, ще продължат да движат бизнеса, позволявайки на компанията да се възползва от възможностите за дългосрочен растеж, създадени от „новата нормалност” на работа и обучение от вкъщи. Тази тенденция не само води до ръст при персоналните компютри и умните устройства, но и подкрепя центровете за данни и инфраструктура, които осигуряват по-бързи мрежи и дигитална консумация.

Обзор на финансовата година за бизнес групата

Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG) на Lenovo продължава да е начело на силното представяне на компанията. Групата за персонални компютри и умни устройства (PC and Smart Devices Group/PCSD), една от двете бизнес дивизии на IDG, регистрира годишни приходи на стойност близо $40 милиарда, което е увеличение с 3,6% на годишна база. Печалбите също отбелязват повишение, като печалбата преди данъчно облагане достига рекордните $2,3 милиарда (увеличение с над 18% спрямо същия период на миналата година), както и водещ и рекорден за индустрията марж на печалбата преди данъчно облагане от 5,9% - ръст с 0,7 пункта на годишна база. Лидерството на глобалния пазар на персонални компютри се засилва, като делът на компанията нараства с над 1 процентен пункт до 24,5% за цялата година. Този устойчив ръст се дължи на последователната стратегия с фокус и инвестиции в сегментите с висок растеж, като дейностите във всяка от сферите на Gaming, Workstations, Visuals, Thin and Light и Chromebooks изпреварват темповете на растеж на пазара с двуцифрено увеличение в количествено изражение.

Бизнесът с мобилни устройства бе засегнат от COVID-19, като главният завод за смартфони на компанията в Ухан остана затворен през по-голямата част от тримесечието. Въпреки това, бизнесът се възползва от глобалното си производствено присъствие и произведе 6 милиона телефона през тримесечието.

Бизнесът с центрове за данни (Data Center Group/DCG) отчита общ спад на приходите с 8,7% на годишна база, поради по-слабото търсене на Hyperscale и сериозното понижение на цените на стоките. Приходите в сегментите без Hyperscale нарастват с 5,3% на годишна база. В основата на този растеж е двуцифреното увеличение на приходите при Software Defined Infrastructure (SDI), Storage, Software and Services. Особено значителен е ръстът при устройствата за съхранение – с над 50% на годишна база. В количествено изражение сървърите без hyperscale нарастват с 14%, а приходите в Китай се увеличават с 23% на годишна база. Компанията засилва и лидерството си във високопроизводителните компютърни технологии (High Performance Computing), като в момента 173 от 500-те топ системи в света в момента работят с Lenovo.

Трансформационните бизнеси демонстрират солиден напредък. Приходите от Smart IoT се увеличават почти четворно (+296%) на годишна база, благодарение на добавената и виртуална реалност, Smart Office и Internet of Things. Сегментът Smart Infrastructure нараства с 37% на годишна база, като Network Function Virtualization започва да генерира приходи. Приходите от Smart Vertical се увеличават над два пъти (+133%), благодарение на силния растеж при бизнеса с анализ на данни (Data Intelligence Business Group), решенията за умно здравеопазване и за умно образование. Бизнесът със софтуер и услуги също бележи преломна година с рекордни приходи* в размер на $3,5 милиарда, което е увеличение с 43,2% на годишна база и превръща тази дейност в катализатор на общата трансформация на групата.

Акценти от четвъртото тримесечие:

●       Приходите на групата за тримесечието са в размер на $10,6 милиарда, което е спад с 9,7% на годишна база. Печалбата преди данъчно облагане е на стойност $77 милиона, а нетната печалба възлиза на $43 милиона.

●       Персоналните компютри и умните устройства отчитат силно тримесечие. Приходите спадат с 4,4% на годишна база, но печалбата преди данъчно облагане нараства с 15% ($525 милиона спрямо $458 милиона) на годишна база, засилвайки водещите позиции на компанията в индустрията с 1 пункт до рекордните 6,2%.

●       В количествено изражение сегментът на персоналните компютри изпреварва темповете на растеж на пазара с 4 пункта и засилва лидерството на компанията и водещата ѝ позиция на световния пазар. Приходите при персоналните компютри изпреварват темпото на растеж на пазара във всички региони по цял свят.

●       Бизнесът с мобилни устройства бе засегнат от COVID-19, като главният завод за смартфони на компанията в Ухан остана затворен през по-голямата част от тримесечието. Въпреки това, бизнесът се възползва от глобалното си производствено присъствие и произведе 6 милиона телефона през тримесечието.

●       При центровете за данни в количественото изражение сървърите бележат двуцифрен растеж (14%) на годишна база. Приходите от Hyperscale продължават да са предизвикателство, поради сериозния спад на цените на стоките, но този бизнес бележи ръст на приходите с близо 4% на годишна база, благодарение на ключовите сегменти на растеж и двигатели на печалбите – софтуерно дефинирана инфраструктура, устройства за съхранение, софтуер и услуги.

●       Приходите за годината надхвърлят $50 милиарда за втора поредна година

●       Исторически висока печалба преди данъчно облагане от $1,02 милиарда, което е увеличение с близо 19% спрямо предходната финансова година. Нетната печалба нараства с 12% на годишна база, достигайки $665 милиона и надвишавайки пазарния консенсус

●       Пробив за поделението „Софтуер и услуги”, чиито приходи* достигат $3,5 милиарда (увеличение с 43% на годишна база). Поделението се превръща в катализатор на общата трансформация на групата

●       Четвъртото тримесечие беше засегнато от COVID-19, но ефектът се минимизира заради глобалните производствени мощности и отлично представилата се верига за доставки, благодарение на което групата отчита резултати, надминаващи пазарните очаквания

*Фактурирани приходи

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85176
  • GBP
    1
    2.34568
  • JPY
    100
    1.18953
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички