Кои са най-скъпите марки в света? Отговорът на този въпрос бива даван ежегодно от проучването на Kantar BrandZ. Amazon и Apple са най-скъпите марки в света, сочи най-новото издание на доклада, цитирано от Reuters. Цели 8 от първите 10 в подреждането са компании базирани в САЩ.
Amazon, основана през 1994 година от Джеф Безос, остава най-скъпия бранд с приблизителна оценка от 684 млрд. долара. Apple, основана през 1976 година, се нарежда на второ място с оценка от 612 млрд. долара, докато третата позиция остава за Google с оценка от 458 млрд. долара.
Китайският гигант Tencent, подвизаващ се на полето на социалните медии и видеоигрите, както и онлайн търговецът Alibaba, са единствените две марки в челната десетка, които не са от САЩ. Tencent и Alibaba са съответно на пето и седмо място.
-
Компаниите, които скоро ще струват 2 трилиона долара
Състезанието за оценка от над 2 трилиона долара става все по...
виж още
„Китайските брандове бавно и постепенно напредват, като постигнаха значителен напредък, тъй като все повече компании използват собствените си технологични разработки, демонстрирайки способността си да ги приведат в съответствие с основните тенденции, формиращи Китай и световния пазар”, посочва Греъм Стейпълхърс, глобален директор стратегии в Kantar BrandZ.
Пет марки са удвоили стойността си, водени от китайските гиганти в сферата на онлайн търговията Pinduoduo и Meituan, китайският производител на алкохол Moutai, китайското приложение TikTok и щатската компания за електрически коли Tesla.
Tesla, основана през 2003 година, е най-бързо растящият бранд, което го изкачи до позицията на най-скъпата автомобилна марка на пазара. Стойността на бранда е скочила с 275% на годишна база до 42.6 млрд. долара.
Китайските брандове дръпват сериозно пред европейските марки. Китай оформя 14% от първите 100 марки, което е ръст от 11% спрямо десетилетие назад. Европейските марки оформят 8%, което е спад от 20% за същия период.
Най-скъпият европейски бранд е френската модна марка Louis Vuitton, която заема 21-ва позиция. След нея се нарежда софтуерната група SAP, която заема 26-та позиция. Единственият британски бранд в подреждането е Vodafone, който се нарежда на 60-та позиция.
Щатските марки доминират класацията, като заемат 74% от всички брандове в топ 100.
Общата стойност на 100-те най-скъпи марки възлиза а 7.1 трилиона долара.
Коментари