Източна Европа бързо се дигитализира със съдействието на Lenovo


Източна Европа бързо се дигитализира със съдействието на Lenovo
Снимка: Lenovo

7281

Въпреки пандемията изминалата финансова година беше много успешна за Lenovo - компанията отчете рекорден ръст на приходите и печалбата. Lenovo уверено върви по пътя на иновациите и дигитализацията и предлага на клиентите си все по-богата гама от услуги и решения. За успехите, предизвикателствата и очакванията за бъдещето, разговаряме с Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония.

Lenovo изпраща поредната си успешна година с впечатляващи финансови резултати. На какво се дължи това забележително постижение?

За последната година Lenovo реализира приходи на стойност 60 млрд. щатски долара. Това е най-високият темп на растеж на Групата от 2 години насам и се равнява на близо 20% ръст в приходите, спрямо предходната фискална година. Като основен фактор за забележителния растеж отчитаме нашето иновативно продуктово портфолио и добре структурираната ни глобална верига от производство и доставки. Но най-вече дължим лидерството си на отличния екип от международни специалисти, с които работим, и на тенденциите за разрастване на пазара и дигитализиране на компаниите.

Пандемичната реалност отвори пътя за масова дигитализация. Каква е ролята на Lenovo в този процес?

Нашата роля през последната година се промени драстично. Хората вече очакват от нас не само иновативни продукти, а комплексни решения за дома и офиса. Това налага разглеждането на устройствата все повече като услуги и инструменти за бизнес развитие и успех, а не просто като машини. Освен олекотяване на теглото и осигуряване на подобрена мощ на всички наши мобилни работни станции и продукти, инвестираме много и в развитието на множество услуги, като Lenovo Premier Support и ThinkShield. Те дават допълнителна сигурност на потребителя във всекидневните му задачи. Чрез Lenovo Premier Support потребителите получават директен достъп до елитните инженери на бранда, които им предоставят незабавен съвет при неизправност и усъвършенствана поддръжка на всички нива. А услугата ThinkShield се грижи за безопасността на всички бизнес начинания на клиентите ни, благодарение на специалния отпечатък с MOC – най-сигурният пръстов отпечатък в момента.

Успяха ли технологиите да заместят пълноценно живия контакт и комуникация, вкл. и в бизнеса?

Все още има елементи от бизнеса, които не могат да се осъществяват изцяло дистанционно. Поради това, много бизнеси предпочитат хибридния начин на работа и планират да го запазят и след пандемията. За да улесним максимално работния процес, ние от Lenovo създадохме специални продуктови линии, които да допринесат за пълноценното изживяване на потребителите. Отличен пример за това е Lenovo Go – серия аксесоари, специално създадена за повече удобство на крайния потребител. С нея можете да работите или да се забавлявате, където и да сте. А с допълнителния екран ThinkSmart View получавате своя личен асистент за производителност, който обработва чатове, обаждания, видеоконференции, планиране и др. активности, и е страхотно допълнение към всяка конферентна зала или домашен офис.

Как се разви пазарът в България и Централна и Югоизточна Европа през 2020 г., имаше ли големи промени?

Пазарите от Централна и Югоизточна Европа, и в частност България, претърпяха големи изменения през последната година. Темпът на дигитализацията в тези региони е далеч по-голям в сравнение със Западна Европа и това доведе до рязко повишаване на търсенето на устройства, както за бизнеса, така и за персонално ползване. На фона на онлайн обучението и работата от вкъщи, потребителите вече се нуждаят от минимум едно лично устройство, от което да вършат ежедневните си задачи, докато за сравнение преди пандемията традиционно имаше по 1 до 2 устройства в домакинство. Във връзка с това допълнихме продуктовото си семейство с нови модели, като лаптопа ThinkBook 14s Yoga – стилен, гъвкав и лек, с 360-градусова панта и четири режима на работа – лаптоп, таблет, стойка или палатка. Неговите ключови характеристики и интелигентни функционалности, като Modern Standby и интерактивната писалка, го правят изключително подходящ както за работни, така и за лични цели. Lenovo е номер 1 на пазара на компютри в България

В момента се изгражда и фабрика в Унгария. Какво по-точно ще произвежда тя и кога ще бъде пусната в експлоатация?

Глобалната верига за доставки на Групата е една от най-иновативните в своя клас и за това сочи и класирането ни в Gartner за една от 25-те най-добри компании доставчици. В класацията сме описани като отличителен изпълнител в управляваната от клиентите бизнес трансформация, известна с използването на усъвършенствани технологии като 5G, блокчейн и изкуствен интелект за оптимизиране на доставките на продукти и решения за клиентите ни в над 180 страни. В момента продължаваме разширяването си с изграждането на новата фабрика в Унгария, която ще заработи напълно през 2021 г. Тя ще е съсредоточена върху сървърния бизнес на компанията и ще спомогне за  затвърждаването на лидерската ни позиция на европейския пазар.

Кои продукти на компанията предизвикват най-голям интерес сред потребителите в България и региона?

В бизнес общността най-голям интерес предизвикват новите флагмани в премиум сегмента –  ThinkPad X1 Nano и X1 Fold. И двете устройства притежават отлични работни характеристики и ключови иновации, които ги отличават от останалите. Например, X1 Nano е най-лекият ThinkPad, създаван до момента, с тегло едва 907 гр., а X1 Fold е първият в света сгъваем лаптоп. И двете машини предлагат впечатляваща производителност, дълготраен живот на батерията и визуални ефекти, които впечатляват.

От гледна точка на личната употреба и специално за запалените геймъри представихме Legion 5 Pro, който предлага отлична картина с QHD 16:10 IPS екран и е перфектен за гейминг, дори и в движение. Той притежава и новата Coldfront 3.0 охладителна система, а вграденият AI оптимизира и най-взискателните геймърски заглавия, за да предостави на потребителите производителност от следващо поколение.

Успявате ли да отговорите на все по-високите изисквания на потребителите и бизнесите?

Финансовите ни резултати през последната година ясно показват успешната ни стратегия за предвиждане и отговор на все по-големите потребителски очаквания.  През тази година Lenovo Group сформира специална организация – Solutions & Services Group (SSG), която има важната задача да предложи цялостни решения за ключови индустрии и да укрепи портфолиото на компанията от свързани услуги. Така вярваме, че ще подсилим не само лидерството си на пазара, но и ще затвърдим заслуженото си място в класацията Corporate Knights Index като една от 100-те най-устойчиви компании в света и една от най-иновативните, според Boston Consulting Group (25 място от 50).

Компанията се развива все по-динамично и в предоставянето на услуги и софтуер. Разкажете за някои по-интересни и иновативни услуги, които предлагате.

Сред най-актуалните ни услуги в момента са ThinkShield и гаранцията при инцидентни повреди - ADP (Accidental Damage Protection). ThinkShield е нашето цялостно портфолио от предложения в сферата на сигурността и е базирано на последните технологични иновации. Персонализираната платформа за сигурност е най-цялостното end-to-end предложение за сигурност на пазара и успешно засича и възстановява машината ви от кибер атаки, и предоставя най-високо ниво на защита. Другата ни иновативна услуга е ADP. Тя се предлага заедно с лаптопите ThinkPad от сериите T, P и X и покрива злополуки отвъд стандартната гаранция, причинени от неволно удряне, изпускане, разливане на течности върху устройството, токов удар или нараняване на екрана. Тази специална защита от случайни повреди спестява до 80% от разходите за ремонт или подмяна и е специално предназначена за нуждите на хората, работещи в съвременната мобилна и динамична среда.

Какви са очакванията и предизвикателствата за Lenovo през финансовата 2021/2022 година?

Като компания от Fortune 500, работеща на 180 световни пазара, очакванията ни са положителни, а предизвикателствата ни продължават и през настоящата година. Благодарение на тенденцията за повишаване на потреблението на техника и услуги, очакваме темпът на растеж на дигитализацията да е устойчив, а с това и техническите нужди на бизнеса. Този факт, съчетан с непрекъснатите подобрения в инфраструктурата, приложенията и услугите ни, допринася за очакванията ни да пожънем много нови успехи през следващата фискална година. Конкретно в продуктовото ни портфолио очакваме да предложим на потребителите много подобрени поколения на мобилните ни работни станции, както и отлични иновации във високия клас таблети с премиум характеристики и висококачествени екрани.

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85176
  • GBP
    1
    2.34568
  • JPY
    100
    1.18953
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички