Въпреки пандемията изминалата финансова година беше много успешна за Lenovo - компанията отчете рекорден ръст на приходите и печалбата. Lenovo уверено върви по пътя на иновациите и дигитализацията и предлага на клиентите си все по-богата гама от услуги и решения. За успехите, предизвикателствата и очакванията за бъдещето, разговаряме с Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония.
Lenovo изпраща поредната си успешна година с впечатляващи финансови резултати. На какво се дължи това забележително постижение?
За последната година Lenovo реализира приходи на стойност 60 млрд. щатски долара. Това е най-високият темп на растеж на Групата от 2 години насам и се равнява на близо 20% ръст в приходите, спрямо предходната фискална година. Като основен фактор за забележителния растеж отчитаме нашето иновативно продуктово портфолио и добре структурираната ни глобална верига от производство и доставки. Но най-вече дължим лидерството си на отличния екип от международни специалисти, с които работим, и на тенденциите за разрастване на пазара и дигитализиране на компаниите.
-
Lenovo блесна с иновации и смарт устройства на CES 2021
По време на тазгодишното издание на CES 2021, Lenovo разкри ...
виж още
Пандемичната реалност отвори пътя за масова дигитализация. Каква е ролята на Lenovo в този процес?
Нашата роля през последната година се промени драстично. Хората вече очакват от нас не само иновативни продукти, а комплексни решения за дома и офиса. Това налага разглеждането на устройствата все повече като услуги и инструменти за бизнес развитие и успех, а не просто като машини. Освен олекотяване на теглото и осигуряване на подобрена мощ на всички наши мобилни работни станции и продукти, инвестираме много и в развитието на множество услуги, като Lenovo Premier Support и ThinkShield. Те дават допълнителна сигурност на потребителя във всекидневните му задачи. Чрез Lenovo Premier Support потребителите получават директен достъп до елитните инженери на бранда, които им предоставят незабавен съвет при неизправност и усъвършенствана поддръжка на всички нива. А услугата ThinkShield се грижи за безопасността на всички бизнес начинания на клиентите ни, благодарение на специалния отпечатък с MOC – най-сигурният пръстов отпечатък в момента.
Успяха ли технологиите да заместят пълноценно живия контакт и комуникация, вкл. и в бизнеса?
-
Lenovo ThinkPad X1 Fold: Разгърни бъдещето
Знаете ли какво е шейпшифтър? Да, онези невероятни същества със свръхестествени сили, които изцяло п...
виж още
Все още има елементи от бизнеса, които не могат да се осъществяват изцяло дистанционно. Поради това, много бизнеси предпочитат хибридния начин на работа и планират да го запазят и след пандемията. За да улесним максимално работния процес, ние от Lenovo създадохме специални продуктови линии, които да допринесат за пълноценното изживяване на потребителите. Отличен пример за това е Lenovo Go – серия аксесоари, специално създадена за повече удобство на крайния потребител. С нея можете да работите или да се забавлявате, където и да сте. А с допълнителния екран ThinkSmart View получавате своя личен асистент за производителност, който обработва чатове, обаждания, видеоконференции, планиране и др. активности, и е страхотно допълнение към всяка конферентна зала или домашен офис.
Как се разви пазарът в България и Централна и Югоизточна Европа през 2020 г., имаше ли големи промени?
Пазарите от Централна и Югоизточна Европа, и в частност България, претърпяха големи изменения през последната година. Темпът на дигитализацията в тези региони е далеч по-голям в сравнение със Западна Европа и това доведе до рязко повишаване на търсенето на устройства, както за бизнеса, така и за персонално ползване. На фона на онлайн обучението и работата от вкъщи, потребителите вече се нуждаят от минимум едно лично устройство, от което да вършат ежедневните си задачи, докато за сравнение преди пандемията традиционно имаше по 1 до 2 устройства в домакинство. Във връзка с това допълнихме продуктовото си семейство с нови модели, като лаптопа ThinkBook 14s Yoga – стилен, гъвкав и лек, с 360-градусова панта и четири режима на работа – лаптоп, таблет, стойка или палатка. Неговите ключови характеристики и интелигентни функционалности, като Modern Standby и интерактивната писалка, го правят изключително подходящ както за работни, така и за лични цели. Lenovo е номер 1 на пазара на компютри в България
В момента се изгражда и фабрика в Унгария. Какво по-точно ще произвежда тя и кога ще бъде пусната в експлоатация?
Глобалната верига за доставки на Групата е една от най-иновативните в своя клас и за това сочи и класирането ни в Gartner за една от 25-те най-добри компании доставчици. В класацията сме описани като отличителен изпълнител в управляваната от клиентите бизнес трансформация, известна с използването на усъвършенствани технологии като 5G, блокчейн и изкуствен интелект за оптимизиране на доставките на продукти и решения за клиентите ни в над 180 страни. В момента продължаваме разширяването си с изграждането на новата фабрика в Унгария, която ще заработи напълно през 2021 г. Тя ще е съсредоточена върху сървърния бизнес на компанията и ще спомогне за затвърждаването на лидерската ни позиция на европейския пазар.
Кои продукти на компанията предизвикват най-голям интерес сред потребителите в България и региона?
В бизнес общността най-голям интерес предизвикват новите флагмани в премиум сегмента – ThinkPad X1 Nano и X1 Fold. И двете устройства притежават отлични работни характеристики и ключови иновации, които ги отличават от останалите. Например, X1 Nano е най-лекият ThinkPad, създаван до момента, с тегло едва 907 гр., а X1 Fold е първият в света сгъваем лаптоп. И двете машини предлагат впечатляваща производителност, дълготраен живот на батерията и визуални ефекти, които впечатляват.
От гледна точка на личната употреба и специално за запалените геймъри представихме Legion 5 Pro, който предлага отлична картина с QHD 16:10 IPS екран и е перфектен за гейминг, дори и в движение. Той притежава и новата Coldfront 3.0 охладителна система, а вграденият AI оптимизира и най-взискателните геймърски заглавия, за да предостави на потребителите производителност от следващо поколение.
Успявате ли да отговорите на все по-високите изисквания на потребителите и бизнесите?
Финансовите ни резултати през последната година ясно показват успешната ни стратегия за предвиждане и отговор на все по-големите потребителски очаквания. През тази година Lenovo Group сформира специална организация – Solutions & Services Group (SSG), която има важната задача да предложи цялостни решения за ключови индустрии и да укрепи портфолиото на компанията от свързани услуги. Така вярваме, че ще подсилим не само лидерството си на пазара, но и ще затвърдим заслуженото си място в класацията Corporate Knights Index като една от 100-те най-устойчиви компании в света и една от най-иновативните, според Boston Consulting Group (25 място от 50).
Компанията се развива все по-динамично и в предоставянето на услуги и софтуер. Разкажете за някои по-интересни и иновативни услуги, които предлагате.
Сред най-актуалните ни услуги в момента са ThinkShield и гаранцията при инцидентни повреди - ADP (Accidental Damage Protection). ThinkShield е нашето цялостно портфолио от предложения в сферата на сигурността и е базирано на последните технологични иновации. Персонализираната платформа за сигурност е най-цялостното end-to-end предложение за сигурност на пазара и успешно засича и възстановява машината ви от кибер атаки, и предоставя най-високо ниво на защита. Другата ни иновативна услуга е ADP. Тя се предлага заедно с лаптопите ThinkPad от сериите T, P и X и покрива злополуки отвъд стандартната гаранция, причинени от неволно удряне, изпускане, разливане на течности върху устройството, токов удар или нараняване на екрана. Тази специална защита от случайни повреди спестява до 80% от разходите за ремонт или подмяна и е специално предназначена за нуждите на хората, работещи в съвременната мобилна и динамична среда.
Какви са очакванията и предизвикателствата за Lenovo през финансовата 2021/2022 година?
Като компания от Fortune 500, работеща на 180 световни пазара, очакванията ни са положителни, а предизвикателствата ни продължават и през настоящата година. Благодарение на тенденцията за повишаване на потреблението на техника и услуги, очакваме темпът на растеж на дигитализацията да е устойчив, а с това и техническите нужди на бизнеса. Този факт, съчетан с непрекъснатите подобрения в инфраструктурата, приложенията и услугите ни, допринася за очакванията ни да пожънем много нови успехи през следващата фискална година. Конкретно в продуктовото ни портфолио очакваме да предложим на потребителите много подобрени поколения на мобилните ни работни станции, както и отлични иновации във високия клас таблети с премиум характеристики и висококачествени екрани.
Коментари