Базираната в Берлин Zalando, чиито акции влизат в състава на борсовия индекс Dax, е поредната компания, която съкращава стотици работни места. Главните изпълнителни директори Роберт Генц и Дейвид Шнайдер обясняват хода в писмо до служителите си, като заявяват, че Zalando не е там, където трябва да бъде. Затова сега било необходимо да се предприемат решителни действия.
Най-голямата модна платформа в Европа създаде много работни места, особено през COVID пандемията, и сега има над 17 000 служители. Някои области са се разраснали прекалено и компанията е станала твърде сложна, за да може да се действа бързо, обясняват основателите на компанията. „Това зависи от нас“, гласи писмото, цитирано от Handelsblatt.
В него се посочва, че уволненията ще засегнат много области и че високопоставени мениджъри също ще трябва да напуснат. Разговорите с работническия съвет (синдикалната организация) ще започнат незабавно. Съкращенията вероятно няма да засегнат само служителите от оперативната логистика, тези в сферата на обслужването на клиенти и в изнесените центрове, като например фотостудиата.
Причина за мерките на Генц и Шнайдер са макроикономическите предизвикателства и отслабващия порив след пандемията. Потиснатият потребителски климат и високата инфлация от месеци създават проблеми на онлайн търговците на дребно.
На 7 март Zalando ще представи бизнес отчета си за 2022 г. Прогнозата за текущата година се очаква. Към момента Zalando има над 50 млн. клиенти в Европа и приходи от над 10 млрд. евро.
Въпреки това двуцифрените стойности на растежа от времето на COVID изчезнаха. Възможно е дори продажбите да са в застой през 2022 г. Това е проблем преди всичко за средносрочната цел, защото Zalando цели да достигне брутна стойност на стоките от 30 млрд. евро до 2025 г. Към момента компанията е на около половината от тази стойност.
Що се отнася до оперативната печалба, Zalando наскоро обяви коригирана брутна печалба (Ebit) между 180 и 260 млн. евро за 2022 г. В интервю за Handelsblatt миналата година съизпълнителният директор Робърт Генц обяви, че рентабилността ще има предимство пред растежа. Ефективността на разходите е сериозен проблем в компанията.
Подобно на други технологични и модни фирми Zalando напоследък задържа инвестициите и също наема по-малко хора. Според Бенджамин Конке, анализатор в Stifel, изоставянето на по-малко печеливши бизнеси като услугата за съвети за стил Zalon и въвеждането на минимални стойности на поръчките за безплатна доставка са положителни стъпки, но очевидно недостатъчни.
Zalando не е единственият германски стартъп, който съкращава работни места. Услугата за доставка на храна Delivery Hero също наскоро съкрати 156 служители в централата си в Берлин. Компанията оправда решението с това, че целта е да стане по-икономична и по-ефективна.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
Криза: Британски модна марка затваря всичките си 170 магазина
Още една компания за онлайн търговия започва съкращения
Коментари