Главният изпълнителен директор на компания за електронна търговия, който предизвика полемика, след като обяви, че е заменил по-голямата част от персонала по поддръжката с чатбот, вярва, че работните места, на които се разчита на "копи-пейст", остават в миналото благодарение на изкуствения интелект.
"Тази работа вече я няма. Това е на 100 процента", казва Суумит Шах, главен изпълнителен директор на базираната в Индия компания Duukan, в интервю за Washington Post, публикувано във вторник, предава businessinsider.com.
Шах имаше предвид служителите в сферата на обслужването на клиенти, които до голяма степен копират и препращат отговорите. Въпреки това той направи уговорка, като каза, че не всички служители в областта на обслужването на клиенти трябва да се страхуват от замяна.
ОЩЕ: Как възходът на изкуствения интелект превърна Nvidia в една от най-големите компaнии в света?
"За мен не беше проблем да заменя целия екип с чатбот", добави той, "който е 100 пъти по-интелигентен, действа мигновено и който ми струва около едно стотна част от това, което плащах на екипа по поддръжката."
През юли Шах влезе в заглавията на вестниците, като обяви в Twitter, че е съкратил 90% от персонала си по поддръжка на клиенти и ги е заменил с чатбот, който според него ги превъзхожда.
"Трябваше да уволним 90% от екипа за поддръжка заради този чатбот с изкуствен интелект. Трудно? Да. Необходимо ли е? Абсолютно", пише Шах в публикацията си, която оттогава е прочетена повече от 2.7 милиона пъти в платформата.
Постът му предизвика силна реакция в X, платформата, известна преди като Twitter, и Reddit, като един от коментарите под поста гласеше: "Ето как не се обявяват съкращения".
Друг потребител публикува: "Не се заблуждавайте. Екипът по поддръжката тук беше съкратен, защото бизнесът се проваля и финансирането е оскъдно. Не е заради изкуствения интелект."
Изкуственият интелект може да върши работата на някои служители, смята изпълнителният директор на индийската компания Duukan;
Снимка: iStock
През юли Шах заяви пред Insider, че съкращенията са станали през септември миналата година и в резултат на тях 23 от 26-те членове на екипа за "връзка с клиенти" са загубили работата си. Той добави, че след съкращенията бюджетът му за поддръжка на клиенти се е свил до 100 долара на месец.
Тогава Шах заяви пред Insider, че макар да съжалява, че е започнал разговор за съкращенията в Twitter, той остава твърд в позицията си.
"Изкуствения интелект отнема работните ни места", каза той и добави: "С течение на времето всички ще започнат да правят това. Това не е само за нас. Може би просто съм прекалено прям, за да го публикувам в Twitter". В доклад на Goldman Sachs от май се посочва, че около 300 милиона работни места в световен мащаб могат да бъдат застрашени от технологията.
Не всички обаче споделят мнението на Шах.
Технологични лидери, като главния изпълнителен директор на Microsoft - Сатя Надела и главния изпълнителен директор на IBM - Арвинд Кришна, по-рано са заявявали, че според тях изкуствения интелект ще създаде повече работни места, отколкото ще унищожи.
В петък главният изпълнителен директор заяви пред Insider по имейл, че бизнесът се е разраснал от юли насам. "Екипът ни за обслужване на клиенти вече е по-ограничен, но много по-ефективен. Що се отнася до бюджета, нека просто кажем, че преразпределихме тези средства, за да стимулираме иновациите и разширяването", добави той.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА:
10-те надеждни професии, които ще останат търсени през следващото десетилетие
Най-заможните хора в света станаха още по-богати заради бума на изкуствения интелект
Как да се конкурираме с изкуствения интелект на пазара на труда според милиардера Илон Мъск
Коментари