Български електромобил ще се сглобява в Германия от началото на следващата година. Много от частите ще се произвеждат в България, като след това машината ще бъде сглобявана в завод край Мюнхен. Заводът е собственост на основаната през 2012 година фирма от Русе „Sin cars”, предава вестник „24 часа“. Марката на българския предприемач инженер Росен Даскалов се прочу като производител на спортни автомобили от висок клас, като сега бизнесменът се заема с ново предизвикателство.
Компанията „Син Карс Индъстри“ планира листване на пазар BEAM на Българска фондова борса, което е насрочено за началото на юни тази година. Дружеството ще предложи 2 млн. броя акции на цена от 1 лев за брой. Листването ще бъде успешно, ако бъдат записани поне 250 000 акции. Набраните средства ще бъдат инвестирани в производството на електромобила. Българският електромобил ще има товарни функции. Шасито и повечето части ще бъдат родно производство, но сглобяването ще става на германска земя. Фирмата собственик на завода се казва L CITY Automotive GmbH, като електромобилите ще се водят германско производство.
Първоначално заводът ще започне с до 200 бройки годишно, но само до 5 години производството на пилотния модел може да достигне около 20 000 броя на година. Вече над 300 заявки за новия товарен електромобил и то само от българи е получила „Sin cars”, посочва Росен Даскалов пред вестник „Монитор“. Машината ще може да се ползва само в градска среда, като ще може да превозва до 3.5 тона с реален дневен пробег от 250 километра. Батерията ще бъде с капацитет 3000 зареждания.
-
Bloomberg: Български производител на коли се кани да излезе на борсата
Българската компания Sin Cars, която произвежда състезателни...
виж още
Разработването на българския електромобил от „Син карс“ е започнало още през 2018 г. За съдружник във фирмата вече е привлечена софтуерната компания ВИ КИ ЕЙ СОЛЮШЪНС ЕООД и се водят преговори с финландска технологична компания, с която има подписано споразумение за разработване и създаване на прототипи и масово производство на интегрирана фотоволтаична система за лекотоварния електромобил. Партньор в проекта е и френската компания Mondial, за която “Син Карс Индъстри” е разработила прототип за електрическа рикша TUK TUK.
Коментари