Джеф Безос е най-богатият човек в света, благодарение на Amazon, компания за онлайн продажби. Експертът по търговия на дребно Дъг Стивънс обаче прогнозира, че гигантът може да "се срине" или дори да банкрутира през следващото десетилетие.
На своя сайт Business of Fashion основателят на компанията Retail Prophet’s и съветник на някои от най-уважаваните марки в света прогнозира край на Amazon, съобщава "Entrepreneur".
"Мисля, че Amazon ще се срине през следващите 10 години и ето някои от причините", пише Стивънс.
-
ЕС хвана в крачка Amazon, заплашва я с милиардна глоба
Гигантът в електронната търговия Amazon Inc. е нарушил незак...
виж още
Amazon следва стъпките на Walmart
Една от причините за евентуален фалит на платформата за онлайн търговия би била, че тя следва същите модели като другите подобни компании.
"Между 1962 г. и началото на 2000-та Walmart води в търговията на дребно, побеждавайки десетки големи и малки конкуренти. До 2010 г. Walmart отвори зашеметяващите 4393 магазина, от които над 3000 бяха отворени след 1990 г.", обясни експертът.
Той добави, че след като е претърпяла рязък спад в продажбите през 2015 г., Walmart не е успяла да стартира онлайн търговия. Сривът на гиганта показва, че с повечето такива големи компании може да се случи същото. Amazon има 11 млрд. долара печалба, ще плати 0 данъци
Amazon предлага ефикасност, но не и истински шопинг
Стивънс намира за опасно, че Безос възнамерява да поддържа същия дългосрочен модел на работа.
"В нашия бизнес на дребно знаем, че клиентите искат ниски цени и така ще бъде и след 10 години. Те искат бърза доставка, богат избор", каза по-рано основателят на Amazon.
Стивънс обаче смята, че хората не купуват само защото искат продуктите възможно най-скоро. Те искат и истински шопинг: излизане от дома, докосване на продуктите, сравняването им, пробване на нови неща или вдъхновение. В този смисъл недостатъкът на Amazon се крие в онлайн пазаруването.
Фокусът за обслужване на клиенти ще бъде загубен
Когато една компания има мощен лидер като Джеф Безос начело, би било трудно да функционира без него. Дъг Стивънс прогнозира, че докато Amazon продължава да се разширява, "фигурата на Безос може да се разпадне или да изчезне".
"Тогава е възможно да се отклони от първоначалната мисия и тя е удовлетвореността на клиентите", каза експертът по продажби на дребно.
Още: Глоби за милиони евро наложи Франция на Google и Amazon
Коментари