Малките и средните предприятия трябва да се подготвят за промяната, която Общият регламент за защита на данните ще въведе след по-малко от четири месеца. Това заяви еврокомисарят по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел във видеообръщение по време на конференция в НДК.
Новите европейски правила за защита на личните данни на гражданите влизат в сила от 25 май. Това е най-голямата реформа в тази област от 1995 година насам, припомня "Дарик".
Регламентът беше одобрен от Европейския парламент на 14 април 2016 година след четири години подготовка и дебати.
Правилата ограничават обхвата на лични данни, които компаниите могат да събират, съхраняват и използват в Европейския съюз. В закон ще се превърне т.нар. “право да бъдеш забравен”, което позволява на потребителите да искат от фирмите да отстраняват онлайн информация за себе си.
Някои компании ще бъдат длъжни да назначат служител, който да отговаря за защитата на личните данни.
Според новия регламент например всеки под 16 години ще трябва да получи родителско разрешение, за да използва популярни дигитални услуги.
При неизпълнение на правилата, глобата за компаниите може да достигне до 20 милиона евро или 4 процента от годишната печалба.
"Защитата на данните е тясно свързан регламент с един от най-тежките законодателни пакети - това е “ePrivacy” - регламентът за защита на електронните данни", заяви министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова.
Защо е важна защитата на данните, защото често казват, че в Европа няма достатъчно иновативни компании, напротив, има изключително голям брой. Факт е, обаче, че в момента, в който се разраснат, те се преместват най-често в САЩ. Един от най- известните примери за това, е Skype. Основната причина, с която ние сме наясно защо не можем да ги задържим в Европа, е липсата на единната регулаторна рамка, която да им позволи да се развиват свободно и от друга страна доверието или недоверието на потребителите дали техните лични данни са добре защитени, подчерта Лиляна Павлова, предаде БГНЕС.
Тя отбеляза, че защитата на личните данни на потребителите е топ приоритет. 80% от европейските потребители смятат, че не са сигурни дали техните данни са добре защитени. Ние трябва да направим нужното, да дадем увереност на потребителите, че личните им данни са защитени, да дадем увереността и спокойствието на бизнеса, че могат да оперират спокойно също и да работят в една добра регулаторна среда с единни изисквания, допълни Павлова.
Коментари