Едва 7% от общите регистри и 15% от тези в централната администрация в България са модерни и отговарят на най-новите технологични изисквания. През годините голяма част от данните в българската администрация са постъпвали на хартия.
"С времето обаче никой не е имал лидерството да каже на хората да си улеснят работата и да преминат към електронни варианти", казва пред в. "Монитор" ръководителят на дирекция "Модернизация на администрацията" към Министерски съвет Красимир Божанов.
Множество служители в администрациите страдат от алергии зара прахта, а в имотния регистър хората дори работят с маски и гумени ръкавици.
В края на миналата година нови правила прекратиха хартиения обмен на документи между различните администрации. Постепенната модернизация на родната администрация ще спести до 130 кг хартия годишно.
В страната има над 17 000 регистри, чиято работа тече по различен начин, а всяко ведомство въвежда свои решения, които нямат връзка с тези на останалите.
"Един е въпросът дали трябва да обединим тези администрации в едно регистрово пространство, а друг е въпросът дали изобщо трябва да са 17 000", коментира вицепремиерът Томислав Дончев, който отговаря за процеса по въвеждане електронното управление.
Дончев е наясно, че то се въвежда по-бавно от необходимото, но очаква сериозен напредък до 1-2 години, което сериозно ще улесни работата на държавните служители. Очакванията са тази година обществените поръчки да минат изцяло в електронен вариант.
"През последната година накарахме всичко в администрацията да се случва по електронен път, а това наложи и да променим обичайно любезния си тон в края на 2018 г. ", казва вицепремиерът. Според него електронизацията не е въпрос само на софтуер и програми, а на желание и воля.
Коментари