Ангажираността на служителите в България се увеличава с 4% през 2016 спрямо предходната година и вече е 65%. По този показател страната ни се нарежда на едно от челните места в региона на Централна и Източна Европа, сочи проучването на Aon.
От всички изследвани служители, средно 65% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят. Това означава, че те я препоръчват на свои колеги, приятели и познати като добро място за работа. Aнгажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
Най-ангажирани са служителите от Фармацевтичния сектор, следвани от сектор ИТ и участвалите компании от сектор Транспорт и Логистика.
Сектор Аутсорсинг услуги в България заема една от последните позиции по отношение на ангажираност на служителите.
През 2016 година най-ниското ниво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители – тези на възраст до 25 години. На фона на останалите групи, тяхното ниво на ангажираност е 56%. Според мнението на почти 2500 служители от тази група те са най-малко удовлетворени от възможностите за кариерно развитие, които компаниите им предоставят, както и от системата за управление на представянето. Комбинацията от ниската удовлетвореност от тези два фактора се отразява и върху признанието, което получават – фактор, който също е с ниски нива на оценка от тази група служители.
Едва 36% от всички изследвани 2415 служители споделят, че в компанията, в която работят има ефективен процес, който им помага да идентифицират правилно областите им за развитие. Заедно с това едва 47% са абсолютно съгласни с твърдението: „Компанията, в която работя ме мотивира да давам най-доброто от себе си всеки ден“.
В проучването през 2016 година са се включили общо 58 компании от повече от 8 индустрии. Близо 15 793 служители споделиха мнението си за своя работодател и 343 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват. Тази година традиционно участват както мултинационални компании, така и компании с представителство само в България. Разпределението е 60% на 40% в полза на мултинационалните компании. Служителите, които са част от тях, са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на хората от изцяло българските компании.
Служителите на мултинационалните компании са по-удовлетворени (от тези в изцяло българските) от репутацията на компанията, в която работят, от възможностите за развитие, които им се предоставят и от работата с преките си ръководители. В същото време служителите в изцяло българските компании намират по-добър баланс между работа и личен живот.
Коментари