Програмите на БНТ са привлекли едва 1 на сто от телевизионната реклама през 2017 г., показват данните на специализираната агенция "Медиа клуб". Според проучването общият обем на тв рекламата у нас през миналата година е бил 691 милиона евро. В действителност сумата със сигурност е значително по-малка, тъй като измерването не отчита отстъпките, бартерите и други споразумения, които телевизиите сключват.
По закон БНТ има сериозни ограничения при продажбата на рекламно време. Данните за обществената телевизия са сформирани въз основа на приходите на основния канал БНТ1, както и на БНТ2, БНТ HD и БНТ свят. Те показват, че собствените приходи на БНТ непрекъснато намаляват и че телевизията става все по-зависима от държавната си субсидия. За тази година тя е в размер на около 65 милиона лева.
Преди дни генералният директор на БНТ Константин Каменаров призна, че в края на 2017 г. телевизията е получила допълнително финансиране от бюджета, за да плати натрупани задължения за пренос на сигнала. Според последния засега официален отчет на БНТ собствените приходи на медията за първите 6 месеца на 2017 г. са били в размер на 2 716 319 лв., предаде "Сега".
Медийните групи на Нова телевизия и на Би Ти Ви са привлекли общо 96 на сто от тв рекламата през миналата година, показват данните. Делът на "Нова броудкастинг груп" е 56 на сто, от които почти 37 на сто са за Нова телевизия. "Би Ти Ви медия груп" е привлякла 40%, от които 32.2 на сто са конкретно за Би Ти Ви. Всички останали телевизии в страната са взели три на сто от рекламните приходи. От тях най-голям е делът за телевизия "Европа".
Коментари