27% от българите са убедени, че притежават нужните умения да започнат бизнес, като над 1/3 от тях (42%) имат желание да станат предприемачи. Това показва ежегодният доклад на компанията за директен маркетинг Amway за предприемачеството за 2015 г.
Докладът за първи път изследва България заедно с още 43 държави. Акцент са важността и нуждата от системни и постоянни усилия, които да засилят предприемаческия дух сред българите и да начертаят конкретни действия.
Проучването е проведено между 1 и 12 юни сред целева група, съставена от 1 000 жени и мъже на възраст над 15 години. В рамките на национално проведения Омнибус респондентите бяха интервюирани лице-в-лице от GfK Нюрнберг и Техническия университет в Мюнхен.
Една трета от българите считат, че превръщането им в предприемачи би ги направило независими от работодател, а друга една трета твърдят, че това би им донесло допълнителен доход. Само за сравнение, средно процента на готовност в световен план е 43%, а на ниво Европа – 38%.
„Считам, че най-важното качество, за да си предприемач е инициативността, капацитета да се мотивираш сам, както и желанието да водиш. Точно тук се включва Amway, като се ангажира с насърчаването на хората да започнат свой собствен бизнес, предоставя им нов познания, учи ги на нови умения, мотивира ги да се развиват. Така прокарва път на новите предприемачи в света на бизнеса“, сподели Йоана Енче, главен изпълнителен директор на Amway за България, Румъния и Гърция.
За българите основната пречка пред реализирането им като предприемачи се крие в страха от провал. Трима от четирима отговорили или 78% изтъкват тази причина за главната, която ги отказва, което е доста по-слабо изразено в Европа (69%) и света (70%). Страхът от провал при българите се асоциира най-вече със страх от фалит и страх от икономическа криза. По-малко от един от десет от интервюираните смятат, че българското общество насърчава и стимулира предприемачеството.
Коментари