АЕЖ след изцепка на КРИБ: Компаниите да кажат подкрепят ли цензурата


АЕЖ след изцепка на КРИБ: Компаниите да кажат подкрепят ли цензурата
Снимка: БГНЕС

1941

Асоциацията на европейските журналисти в България изразява категорично несъгласие с изказването на изпълнителния директор на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) Евгений Иванов от вторник, в което директно призовава за налагане на цензура в медиите. Това заявяват от АЕЖ в своя позиция.

Според Иванов чужди медии не би трябвало да имат право да разработват теми, свързани с развитието на страната, а “нашите” (вероятно има предвид българските - бел. ред.) медии не би трябвало да тиражират подобни публикации.

По време на представянето на приоритетите на работодателските организации ръководителят на най-голямата от тях, КРИБ, заяви: „Не можем да допуснем всеки проект да се атакува от т.нар. „зелени“, от групи, финансирани от конкуренти отвън или просто от рекетьори, които работят на принципа за това да обжалват, ако не получат финансиране на свои проекти. Не може една месарница да обжалва един конектор, или чужда медия – говоря за Дойче Веле, което дава акъл как да се развива курорта Банско. Лошото е, че наши медии услужливо тиражират тия съвети.”

Изказването на Иванов е опит за налагане на цензура. На първо място, част от компаниите-членове на организацията са сред големите рекламодатели. Позицията на изпълнителния директор на организацията може да провокира автоцензура, доколкото медиите могат да приемат, че ако цитират уважавана медия като “Дойче веле” това ще доведе до оттегляне на реклама. Не по-малко важен факт е, че в КРИБ членуват и редица държавни компании, чиито принципали са съответните министерства. Това поставя сериозния въпрос дали изпълнителната власт се асоциира с твърдението на ръководителя на КРИБ.

Ето защо АЕЖ-България настоява компаниите, членове на КРИБ, да заявят ясно дали подкрепят тази позиция. Очакваме недвусмислен отговор от страна на държавните компании, членове на КРИБ, от страна на българския частен бизнес, но и от представителствата на чужди компании в страната. Особено важно е последните да посочат смятат ли, че чуждите медии нямат право да работят по теми, свързани с България.

Очакваме от компаниите, които се показват като социално отговорни работодатели, да проявят същата отговорност, давайки недвусмислен сигнал по отношение на медийната среда. За нас е ясно, че без добра медийна среда няма как България да се превърне в страна с върховенство на закона, позволяващо устойчиво бизнес развитие и еднакви и справедливи правила за всички, допълват от АЕЖ.

Още от Труд и социална политика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички