Очакваме до края на годината в Тракия икономическа зона да влязат поне още двама големи индустриални производители. Това заяви Стефан Стоянов, зам.-кмет на Пловдив пред Actualno.com.
"Само в момента в една от 6-те индустриални зони се строят заводи за над 100 млн. евро. Тракия икономическа зона всъщност обединява 6 индустриални зони и 9 общини. Там динамиката на инвестиции не е спирала дори през 2009 и 2010 година, които бяха традиционни слаби за европейската и българската икономика, каза Стоянов.
По думите му индустриалните зони са най-добре организираните в България и едни от най-добрите в региона. "В момента американската компания от автомобилната индустрия Sensata прави завод за 1 500 души с опция да ги удвои до три години. Японска компания от автомобилната индустрия току-що започна да строи фабрика. „Либхер“ строи четвъртия си завод с нови 1000 работни места", посочи зам.-кметът на Плодив.
Според него това показва, че регионът има много голямо индустриално бъдеще. "Всъщност половината от брутния вътрешен продукт на региона се формира от производство", заяви Стоянов.
Досега във всички зони на Тракия икономическа зона са инвестирани над 1 милиард евро, според официалния й сайт. 3 250 000 квадратни метра от 10 700 000 квадратни метра на зоната вече са заети. От старта през 1995 г. на първата индустриална зона "Марица" досега са привлечени над 100 инвеститори, от тях 80 чужди, разкрити са над 12 000 работни места.
"Част от причините тези компании да идват в Пловдив е освен, че получават комплексна услуга от местната власт и бизнеса, получават и, донякъде с наша помощ, много голяма отзивчивост от висшите учебни заведения и специализираните учебни заведения. Много по-лесно се правят учебни програми. Самите университети са по-гъвкави. Това е един от важните компоненти. Регионът има достатъчно и качествена работна сила", заяви Стефан Стоянов.
Той посочи още, че много от заводите също така са развили научно-изследователски центрове. "Либхер“ е един от добрите примери за това; там има над 30 души дизайнери, които изготвят целия продуктов дизайн, посочи Стоянов.
"Освен индустрията да идва в България, важно е и да се произвеждат продукти с по-висока добавена стойност. Точно затова през последните години сме се фокусирали към привличането на инвеститори, които правят продукти с по-висока добавена стойност. Не ни интересуват просто поточни линии, а мислим и в малко по-широк диапазон. Трябват ни и повече работни места за висшисти. Например, през последните години привлякохме и много аутсорсинг компании", каза още той.
Цялото интервю със Стефан Стоянов, в което говори за Concours Mondial de Bruxelles през 2016 г. и развитието на винената индустрия в региона около Плодив, четете в Actualno.com.
Коментари