Експерти прогнозират двуцифрен ръст на електронната търговия в България на годишна база. Според мнозина тях това може да доведе до глад за кадри. През 2015 година ръстът на онлайн търговията е бил 23% спрямо предходната 20014-та, заяви маркетинг консултантът Жанет Найденова.
„Причината е, от една страна, че тръгваме от ниска база, а от друга страна, че вече в България има огромен брой електронни магазини и над 3,5 милиона интернет потребители, които сърфират в интернет приблизително по 3,6 часа на ден. Средно на година в България един потребител пазарува онлайн стоки на стойност от 125 до 150 евро“, обясни Найденова, цитирана от БНР.
Очаква се ръстът да продължи и през идната година. През 2016 година той ще бъде 350 милиона евро или 1,25 % от БВП на страната. Според Найденова, има възможност този вид търговия да генерира най-голям ръст от индустриите у нас и това да доведе до засилено търсене и на кадри в сферата.
„България е сред първите страни от Югоизточна Европа по притежание на таблети, електронни четци, умни телефони, което показва, че българинът е любознателен и винаги има пари за нови технологии, коментира още Найденова. Част от интернет магазините у нас са с над 10-годишна история и над 1 милион лева месечен оборот“, допълни маркетинг експертът.
Има области, които все още имат нужда от усъвършенстване, като например персонализацията на потребителите на уеб сайта и последващите комуникации и сериозната интеграция между електронните магазини. Това е необходимо, за да се подобри качеството на анализите и събираните за потребителските нагласи данни.
Коментари