100 хил. тона преработени опаковки, при общо 187 хил. рециклирани тона в България - това е един от най-важните щрихи в картината на резултатите на "Екопак" през 2016 година, стана ясно от официално оповестени данни на компанията.
Делът на опаковките за многократна употреба се е увеличил с 6,1% спрямо 2015 година. Ответните количества пуснати обратно на пазара опаковки за клиентите на компанията са 4,2% при средно ниво в България от 3%. "Екопак" работи с над 1200 партньори, като от получените оптадъци за миналата година, компанията е рециклирала 64,9% при законова норма от над 60%.
"Екопак" си сътрудничи с 64 общини, но през 2017 година ще ги увеличи с 22. За тази цел компанията инвестира 500 хил. лева. Само за миналата година обаче инвестицията в нови контейнери е била 1,485 млн. лева. През тази "Екопак" вече ще работи само с нови контейнери – тип "иглу" и в познатите цветове – жълто (пластмаса и метал), зелено (стъкло) и синьо (хартия и картон).
За 13-та поредна година компанията има водеща позиция сред организациите за разделно събиране на отпадъци от опаковки в страната с 42,4% пазарен дял. "Екопак" покрива 2 630 718 жители население и обслужва 14 541 цветни контейнера по данни на МОСВ за 2016 година.
От компанията посочиха и, че по отношение на инсталацията им за сортиране на стъкло, в която човешкият труд е сведен до минимум, има интерес от Сърбия и Македония. Има дори водени конкретни разговори по темата. Инсталацията се намира в Равно поле и е на стойност 2,5 млн. лева.
Голямата гордост на компанията обаче са нейните проекти за стимулиране на разделното събиране на отпадъци. "Екопак България" е инвестирала над 4 млн. лв. в четири проекта за намаляване на количествата депонирани отпадъци от опаковки. Пример в това отношение е информационната кампания "Заедно". Целта ѝ е популяризиране на разделното събиране на отпадъци чрез зелени послания, създаващи доверие и информиращи за каузата.
Какви други проекти за разделно събиране на отпадъци има "Екопак" - научете в Actualno.com.
Коментари