Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила глоба от 14,9 млн. лева на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД поради сравнителна реклама.
Преписката е образувана по искане на "Лидл България ЕООД енд КО“.
В хода на проучването по преписката, КЗК установи, че в периода от 5 март до 25 юни 2018 г. „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД провежда имиджова рекламна кампания, която включва телевизионна, радио, интернет и външна реклама като част от рекламните послания (видеоклипове и текстови реклами) и към настоящия момент са налични на Фейсбук страницата и Ютюб канала на дружеството.
Комисията приема, че използваните в рекламата сюжети и послания като „ … Италианската /бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената / веганската …“,,Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го.“, посланията „Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро. Имаме го.“ и други подобни в цялост представляват неразрешена сравнителна реклама.
По този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда „тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД, уточняват от КЗК.
Комисията постановява прекратяване на нарушението и разпорежда в едноседмичен срок от влизането в сила на решението „Метро Кеш енд Кери България“ ЕООД да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника.
Коментари