Шоколадови изделия, произведени във фабриката на "Нестле" в България, се изнасят за 43 държави по света. Това стана ясно на пресконференция, на която компанията представи финансовите си резултати за 2017 и началото на 2018 г.
Оказва се, че 90% от продукцията на фабриката за шоколадови изделия и бисквити на „Нестле“ у нас се изнасят за чужбина. Особено голям е делът на десертите KitKat. Те се произвеждат само от три фабрики в Европа, като две от тях – във Великобритания и Франция, правят само стандартния KitKat, докато другите му разновидности и различни вкусове се създават именно в България. Експорт на продукция има за общи 43 държави, като освен европейските, сред тях са и Бразилия, Канада, Австралия и др. На пазара у нас пък вече и новият вид KitKat с розов шоколад.
Най-голям обаче е бизнесът на „Нестле“ при напитките и най-вече кафето. Пазарният дял на компанията в целия сектор кафе е 40,6%, при кафе капсулите е над 80 на сто, а при кафе миксовете – 71 процента. Силно растяща категория са храните за домашни любимци.
Печалбата на компанията у нас за миналата година е 23,3 млн. лева, а годишният оборот – 258 млн. лева. Инвестициите пък са за близо 6 млн. лева и са използване за повишаване на производството, разработване на нови продукти, човешки капитали и др.
За първите четири месеца на 2018 г. „Нестле България“ пък отчита продажби за 54,1 млн. лева и органичен ръст от 6,8 на сто, уточни финансовият директор Мариан Маринов. По думите му през тази година инвестициите на компанията ще са за 4,6 млн. лева.
Във фабриката на дружеството в страната ни работя 670 служители, като на година се произвеждат 15 000 тона продукти.
„Нестле“ по света
През изминалата 2017 г. в световен мащаб „Нестле“ е отчела продажби за 89,8 млрд. швейцарски франка, а органичният ръст е 2,4% - малко по-слабо постижение, като една от причините за него са нетолкова добрите данни от последните тримесечия за пазарите в Северна Америка и Бразилия.
Целта на компанията е до 2020 г. да достигне ръст от 4 – 6%. Основният фокус, определен от висшето ръководство, пък е насочен в четири области – кафе, детско хранене, храни за домашни любимци и вода. „Това не означава, че ще пренебрегваме другите ни категории продукти, но ще се надяваме на по-големи ръстове именно в тези направления“, заяви Емануел Артур, изпълнителен директор на „Нестле България“.
Той уточни, че клиентите все повече търсят продукти, направени от естествени съставки и затова компанията разработва различни иновации за удовлетворяването на това търсене. По думите му иновациите са и начин да се върне обратно част от пазарния дял, който малки местни производители завземат.
„Нестле“ е създадена преди 150 г., а днес е сред най-големите хранителни компании в света. Има 418 фабрики в 86 държави и над 320 000 служители. Според данните всеки ден в света се продават 1 млрд. продукта на „Нестле“.
Коментари