На 8-и март търговията с цветя е във вихъра си и процъфтява от ранна утрин.
Във Варна например осмомартенски цветя се предлагат в широк диапазон - от 50 стотинки до 150 лева. Разликата в ценовата политика на цветарите е огромна, напомняйки за принципа „ден година храни”, предава БГНЕС.
Зюмбюли, лалета, фрезии и пъстроцветни иглики в саксия, са сред най-масово продаваните, а и купувани цветя по варненските улици за Празника на жената. И тази година цените варират, като от 50 стотинки за роза в големите хипермаркети, офертите могат да стигнат и до над два пъти по 50 лева – за дизайнерски букет в специализираните бутици.
Истинско оживление цари днес около цветните пазарчета в града, а ангажирани само за празника търговци, от няколко дни предлагат стоката си по най-натоварените пешеходни зони.
Разнообразие от букети и кошнички има на почти всички места в града. Актуални остават дори хризантемите, розите, а и екзотичните орхидеи. Някъде могат да бъдат открити нежни ириси и дори български циклами, азалии и теменужки. Средно по 2 лева за стрък вървят лалетата, фрезиите и ирисите. Но въпреки богатия асортимент от нови видове, сортове и хибриди, класическите червени и розови карамфили, увити в сребристо или прозрачно целофанче, познати ни от времето на комунизма, не излизат от мода. Между 50 стотинки и 1-2 лева може да ни излезе едно такова букетче. Ако не държим на опаковката ще платим дори и левче.
В луксозните цветарски студиа и бутици претендират, че залагат на качество и подбор на най-добрите сортове. Така цената на един авторски букет може да надхвърли и 100 лева.
Актуални сред дизайнерските аранжировки са цветята в чаша, в оригинална кашпа от керамика или метал, в стъклени мини градинки, украсени с различни платове, хартии, мъниста, панделки, перли, пера и бижута.
Търговията с цветя в София също процъфтява от ранна утрин. Търговците са разпънали импровизираните си сергии на големите кръстовища и на автобусните спирки. В централната част на града спирките на трамваите са „окупирани” още по тъмно. На площад Гарибалди, например, пространството от двете страни на трамвая отесня на желаещите да продадат стоката си. Площад Славейков се оказва малък – от една страна за книжарите, чиято територия трудно се „превзема”, а от друга на търговците на цветя, които са на това място само за ден-два.
Коментари