Сезонността в маркетинг кампаниите не е зависима само от промоции и разпродажби, но също така и от устройствата, през които потребителите пазаруват. Проучване на технологичната компания RTB House сочи, че у нас пазаруването през телефони и таблети през юли и август нараства с 50% над средните нива през останалата част от годината.
Откакто мобилните телефони са част от ежедневието, делът на продажбите през компютър постоянно спада. Според последния глобален доклад за онлайн приходите от продажби на PWC (Internet Advertising Revenue Report), оборотът на дигиталните реклами стига 72,5 млрд. долара през 2016-а. Приходът е с 22% по-висок от този през 2015-а и за първи път в историята мобилната реклама съставлява повече от половината от този бюджет – 36,6 милиарда.
Най-големите скокове в този тренд се случват през летните месеци, когато потреблението на мобилни устройвства се покачва. Данните на RTB House от 1000 кампании на 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Близкия Изток и Африка отчитат ръст на мобилните конверсии между 27% и 36% над средните за годината. 28% през юли и 30% през август от всички онлайн продажби се случват през мобилни устройства.
-
60% от спинърите са опасни, спират от продажба 97 вида
Около 60% от проверените антистрес продукти - спинъри от инс...
виж още
В България резултатите са значително завишени. През юли и август конверсиите са съответно 60% и 58% по-високи от средните за годината, а мобилните телефони и таблетите съставляват 44% от всички продажби през юли и 41% през август.
„Мобилното лято“ повлиява на много по-продължителни ръстове в мобилния маркетинг като цяло. На глобалните пазари в първите 5 месеца на миналата година мобилните конверсии са били едва 19% от общия брой, а в същия период през 2017-а RTB House отчитат над 28% - повече от 50% ръст! Затова и прогнозата в горещите месеци е за нов скок.
Коментари