Имаме всички основания да вярваме, че следващите години ръстът на пазара на онлайн търговия ще бъде устойчив и ще бъде двуцифрен в параметри 25-30%. Това заяви Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс Асоциация, пред Bloomberg TV Bulgaria.
Найденова е оптимист за този пазар и припомня, че през последните пет години бяхме свидетели на развитие на пазара на онлайн продажби с годишни ръстове между 25 и 33%.
„През 2016 по данни на E-commerce Foundation ръстът на пазара на електронната търговия спрямо 2015 г. е 27%, а прогнозите за 2017 са този обем да достигне 510 млн. евро. През 2016 г. пазарът се оценяваше на €420 млн.
„Има всички предпоставки за този ръст на пазара. От една страна, в България имаме над 60% интернет проникване. Около 30% от онлайн потребителите вече са си купували стоки и услуги онлайн, имат изградени навици, има изградена инфраструктура, има множество електронни магазини, така че базата е налице“, казва още Найденова.
Като отделни сегменти лидери в онлайн продажбите са самолетните билети и хотелските резервации. Но има и сегменти, които тепърва започват да се развиват и при които можем да очакваме по-голям ръст от средния. Това са например при продуктите в категории дом, градина, здраве, спортни стоки. „При услугите очакваме туристическите пакети, застраховките и билети за различни събития да се развиват с по-голям ръст от средния“, допълва Найденова.
Коментари