Компанията за домакински уреди Electrolux очерта тенденциите, които оформят сектора на електродомакински уреди по време на събитие в София. Регионалният директор „Продажби“ за Югоизточна Европа Андраш Тамаши обяви резултатите на компанията за 2015 г. и представи дейностите на Electrolux в България.
Годишните финансови резултати на Electrolux Group за 2015 г. показват ръст на продажбите от 2,2% в сравнение с 2014 г. Нетните продажби за 2015 г. са в размер на 124 милиарда шведски крони (или приблизително 13,64 милиарда евро).
Растежът е генериран до голяма степен от дейностите в регионите ЕМЕА (Европа, Близък Изток и Азия) и Северна Америка, съобщиха от компанията.
Резултатите през 2015 г. потвърждават положителното развитие в ЕМЕА, където оперативната печалба нараства от 4,2% през 2014 г. до 5,8% за цялата 2015 г., като същевременно достига рекордните 7,4% през последното тримесечие на 2015 г.
Electrolux, като глобален участник на пазара на електродомакински уреди, следи отблизо основните фактори, които формират потребителското поведение, технологиите, въпросите, свързани с околната среда, световната икономика и по този начин – бъдещето на индустрията. Тамаши очерта четирите основни тенденции, които определят бъдещето в сектора на електродомакинска техника: консолидиране на бизнеса, растяща сила на крайния потребител, процеси на дигитализация и формираща се нова пазарна обстановка.
Индустрията се консолидира към все по-малко на брой, но по-големи участници в сектора, като в същото време фокуса и вниманието се изместват от производителя и търговеца към крайния потребител. Днешният потребител притежава повече знания, може свободно да подбира източниците на информация и да споделя опита си. Успешният производител ще бъде този, който отговори на очакванията и нуждите на потребителя през целия процес: преди, по време на и след покупката.
Друга тенденция в сектора е дигитализацията. Проучване показва, че 81% от потребителите търсят информация в интернет преди покупка. 41% използват мобилни приложения, докато пазаруват. Очакванията са един от всеки пет електроуреда да бъде продаван онлайн до 2018 г. Дигитализацията може да се разглежда също така и в посока „свързани домове“. До 2020 г. се очаква „умните“ домакински електроуреди да заемат почти 20% от пазара.
Новата обстановка на пазара е свързана с промени в социално-икономическата среда, допълващите продукти (възможност за поддържане на комуникация с потребителите и чрез аксесоари и консумативи) и новата глобална конкуренция. Растежът ще се генерира от оформящата се средна класа на развитите пазари, но очакванията са до 2018 г. 80% от ръста на пазара да дойде от развиващите се страни. Глобалният растеж извън Азия на корейските и китайските производители е също част от новата обстановка.
Има една обща характеристика при всички тенденции, и това е, че всичко се случва по-бързо. Интересен пример за скоростта на промените е, че източноевропейските пазари настигат и надминават западните, по отношение възприемането на определени продуктови нововъведения. Например продажбите на индукционни плотове в Полша за последните 10 години са нараснали от 0% до 80% от общия пазар на електрически плотове, докато в Западна Европа делът на продажбите им достига едва до 40% за същия период от време.
Андраш Тамаши посочи още, че през настоящата година Electrolux ще продължи да предоставя пълната гама уреди за домашна употреба в Централна и Източна Европа, включително и в България, като компанията ще фокусира вниманието си върху фурните за вграждане, индукционните плотове и сушилните.
„Има изместване на фокуса на потребителското търсене от свободностоящи към уреди за вграждане. В България дела на уредите за вграждане вече достигна 26,5%, което е едно добро ниво и следва тенденциите в Централна и Източна Европа, като дори превъзхожда по този показател някои съседни държави. Нашето намерение е да се възползваме максимално от този потенциал, като допълнително положим усилия за разработване на пазара на парови фурни и индукционни плотове“, сподели Андраш Тамаши по време на презентацията си.
Коментари