На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите.
През 1962 г. тогавашният американския президент Джон Кенеди за първи път поставя въпроса за необходимостта от защита на потребителските права в реч пред Сената. Той формулира и четирите основни права на потребителя: правото на безопасност, правото на информация, правото на избор, правото да бъдеш чут.
От 1991 г. Денят на потребителя се отбелязва и в България.
"За миналата година сме получили 20 453 жалби и сигнали от потребители, като статистиката сочи, че сме съдействали на около 70 процента от тях”, каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, пред bTV.
КЗП най-често е търсена за проблеми с телекомуникациите и телекомуникационните технологии. По думите му на Маргаритов Комисията има много важни пробиви през изминалата година. Един от примерите е, че ако търговецът изиска от потребител да заплати дадена услуга, въпреки че тя е оспорвана, потребителят не трябва да я плаща.
„Това е доста важно и точно такъв тип проблеми, с които се сблъскват потребителите, ще продължим да изчистваме и ние, и омбудсманът Мая Манолова”, допълни Маргаритов.
По думите му е много важно всички органи да работят заедно, за да не попадат опасни продукти на пазара. Комисията за закрила на потребителите си сътрудничи с Агенция „Митници”, които подават сигнали за негодна или опасна стока. Целта е тя да бъде спяна, проверена и евентуално върната още преди да стигне до потребителите.
Коментари