С около 30% са се увеличили реализираните продажби онлайн през последните години. Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред "Фокус".
По думите му през празничния период в края на миналата година също има увеличение на онлайн покупките. Тенденцията е и за нарастване броя на търговците, предлагащи стоката си в интернет. Нарушения обаче и при този вид търговия не липсват, обясни Маргаритов, призовавайки потребителите за повече внимание.
„Важно е да се следи какви са условията на онлайн търговеца по отношение на доставката. Тук е мястото да напомня, че дори при забавяне на доставката или при някакви проблеми, свързани с нея, потребителите трябва да търсят този, от когото са закупили съответната стока, а не куриерската фирма. Тъй като търговецът е онзи, който носи отговорността за условията, които той е обявил в своя електронен магазин включително по отношение на сроковете. Най-много жалби сме получили по празниците именно за забавените доставки и затова, че особено, когато става дума за подаръци понякога вече става и безпредметно, когато тя бъде доставена със закъснение“, поясни председателят на КЗП.
Димитър Маргаритов каза още, че трябва да се следи и за наложения платеж при закупуването на продукти, както и да внимаваме за възможността за отказ на стока, което е безусловно право на потребителя. Българският потребител става все по-информиран, обръщайки внимание и на условията за връщане и замяна, обясни той.
Коментари