Онлайн магазин провеждал некоректна промоция на бебешки колички


Онлайн магазин провеждал некоректна промоция на бебешки колички
Снимка: Thinkstock/Guliver

3477

Електронният магазин Касида е провеждал некоректно кампания за намаление на бебешки колички, установи Комисията за защита на потребителите (КЗП).

За период от един месец търговецът е обявил отстъпка от 15% на всички модели бебешки колички от определена марка. Никъде на сайта обаче няма информация как потребителите да се възползват от обявеното намаление, а това е проблем, тъй като при извършване на поръчка в електронната кошница се изписват редовните цени на артикулите. Освен това търговецът не е осигурил достатъчно количества, за да може да отговори на потребителския интерес за целия срок на промоцията и да достави поръчките до пет работни дни, съгласно предварително поетия от него ангажимент. Той дори не е отправил предупреждение, че е възможно стоката да не е налична.

Повод за извършената проверка е жалба, в която дама посочва, че не е получила в срок заявена от нея бебешка количка от моделите в промоция. Търговецът е потвърдил с телефонно обаждане и по електронната поща, че ще изпълни поръчката в рамките на текущата седмица. Четири дни по-късно клиентката е уведомена по телефона, че желаният от нея модел не е наличен и нова доставка ще има най-рано след две седмици. В сайта обаче нямало информация, че продуктът е изчерпан, а за нея е било важно да получи количката навреме, тъй като в този период влиза в деветия месец на бременността си.

Тече нова проверка на същия търговец относно коректността на обявена за Великденските празници промоция за намаление до 50% на детски дрехи. Към момента продължава да е активен банерът на кампанията, а цените на всички артикули, към които отвежда, са изписани в червен цвят, което внушава на потребителите, че са намалени. В същото време не за всеки от тях са посочени редовна и намалена цена, както и какъв евентуално е размерът на отстъпката. Най-вероятно се касае за залежала Великденска промоция, за каквито председателят Димитър Маргаритов неотдавна предупреди.

Съвети към потребителите:

- Когато пазарувате от промоции, се интересувайте за редовната и намалената цена. Настоявайте да научите размера на отстъпката.

- При онлайн покупки проверете отразена ли е обещаната отстъпка, както преди да потвърдите поръчката, така и при получаване на потвърждението.

- Откажете се от покупка, ако на който и да било етап от покупката се окаже, че условията се различават от предварително договорените.

Препоръки към търговците:

- Изпълнявайте посочените от Вас срокове за доставка на поръчките, както по отношение на стоките на редовна цена, така и на намалените.

- Обезпечавайте предварителното информиране на потребителите за наличността на артикулите.

- Спазвайте обявените условия на промоционалните кампании.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички