Една от най-големите компании за храни в света - "Нестле", отчете резултатите си за първата половина на 2018 г.
Чрез устойчив напредък на модела за създаване на споделена стойност на "Нестле", компанията е на път да постигне целите си за 2018 г., като тези резултати са подкрепени от засилващия се импулс в Съединените щати и Китай, както и в категория Детски храни, съобщават оттам.
Отчетен е органичен ръст от 2.8%, с 2.5% реален вътрешен ръст (RIG) и ценообразуване от 0.3%.
Общите продажби са се увеличили с 2,3% до 43,9 млрд. швейцарски франка (първото полугодие на 2017г.: 42,9 млрд. швейцарски франка). Придобиванията и продажбите на активи възлизат на нула. Валутните курсови разлики намаляват продажбите с 0,5%, сочат още данните.
Основният марж на оперативната печалба е 16,1%, което представлява увеличение с 20 базисни пункта във фиксирана валута на отчетна база.
Оперативната печалба от търговски операции е 14.6%, което е намаление от 50 базисни пункта на отчетна база поради по-високите разходи за преструктуриране и други нетни търговски позиции.
Печалбата на акция е нараснала с 21.4% до 1.92 швейцарски франка на отчетна база. Основната печалба на акция е нараснала с 9,2% във фиксирана валута и с 10,4% до 1,86 швейцарски франка на отчетна база, съобщават още от "Нестле".
Паричният поток се е увеличил с 52%, от 1,9 млрд. швейцарски франка до 2,9 млрд. швейцарски франка.
Целите за 2018 г. бяха потвърдени, като очакванията за органичен ръст на продажбите ни се сведоха до около 3%; основният марж на оперативната печалба е в съответствие с нашите цели за 2020 г. Разходите за преструктуриране1 се очаква да възлязат на около 700 милиона швейцарски франка. Основните приходи на акция във фиксирана валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.
"Резултатите от първото полугодие потвърждават, че нашите стратегически инициативи и стриктното изпълнение дават резултат. Нестле поддържа окуражаващия органичен ръст на приходите от продажби, който видяхме в началото на годината. По-специално, пазарите в Съединените щати и Китай показват значително подобрение. Останахме доволни също и от засиления органичен ръст в нашата основна категория Детски храни", заяви Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на "Нестле".
"Развитие на маржа е в пълно съответствие с нашите цели за 2020 г. Ние създаваме споделена стойност, като “преследваме” ръст и възвращаемост по един балансиран начин. В съответствие с този подход ние сме засилили усилията си за иновации в продуктите, за да стимулираме бъдещия ръст и сме предприели значителни усилия за намаляване на разходите, по-специално в зоната EMENA (Европа, Близкия Изток и Северна Африка), както и в нашия Корпоративен център.
За втората половина на 2018 г. очакваме по-нататъшно подобрение на ръста на продажби. Подобряването на маржа очакваме да се ускори от допълнителни ползи от програмите ни за ефективност и по-благоприятното ценообразуване на стоките", допълва той.
Коментари