Намаляват жалбите за телекомуникационни продукти и услуги


Намаляват жалбите за телекомуникационни продукти и услуги
Снимка: Istock/Guliver

2868

Комисията за защита на потребителите (КЗП) отчита спад на жалбите срещу търговците на телекомуникационни стоки и услуги. Допреди две-три години около половината от всички постъпващи в институцията оплаквания от граждани са касаели проблеми с телекомуникационни устройства или оператори, докато сега този процент е спаднал на около 30. Това съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНР.

„Това идва да ни каже, че действително пазарът се изчиства”, коментира той. „Трудно, разбира се, със съществени усилия, може би и с повишената бдителност на потребителите”, добави Маргаритов и отбеляза, че все пак в днешно време всеки един има поне един или два, а понякога и повече договора за такъв тип услуги. „Вече покрай телефонията и интернет, ние консумираме и други услуги за електронно съдържание като абонаменти за различни филми, предавания, книги, игри и пр., което значително разширява спектъра на възможните нарушения. Този пазар е рисков и продължава да бъде такъв”, отбеляза председателят на КЗП и допълни, че целта на Комисията е да улавя все повече нелоялни практики, които са свързани с иновативните методи на комуникация.

В отговор на въпроси на слушатели Маргаритов обясни, че потребителят не е длъжен да поднови изтичащия си срочен договор с мобилния оператор за нов период, дори при настоятелни покани от страна на телекома. Договорът се трансформира в безсрочен. Ако при подписването му са предоставени преференциални условия, те ще отпадат, но дори и това е вариант, при положение, че един безсрочен договор винаги може да се прекрати с едномесечно предизвестие, без да се дължи каквото и да било, коментира председателят на КЗП. А междувременно потребителят ще има възможност внимателно да проучи актуалните възможности на пазара и да избере какви услуги, в какъв обем и на кой оператор да ползва.

„Когато говорим за тези търговци, които имат ежедневна комуникация с клиенти посредством обучен персонал, много ми се ще да вярвам, че особено в големите компании, включително телекомуникационните, има изградена стратегия за това. Не да се поставят задачи на акорд – колко днес клиенти трябва да бъдат обслужени, колко от тях трябва да сключат договори, колко да си купят телефони, да си преподпишат договорите и т.н. А да бъдат насочени с комуникацията си с клиентите така, че всъщност хората сами да желаят да си купуват услуги, да търсят новите неща, които се предлагат, без да бъдат въвеждани в заблуждение и без да им бъде спестявана важна информация”, коментира още Маргаритов.

Председателят на КЗП коментира и отминаващия зимен сезон: „Има успокояване на туристическия пазар, дори в сравнение с минали периоди. Още повече, че наскоро статистическите институции отчетоха ръст на туристите. И превантивните усилия, и засиленият контрол през месеците от декември досега дават своите резултати по посока дисциплиниране на търговците.” Маргаритов увери, че екипите на Комисията ще присъстват активно до самия край на сезона, а и след това. „Част от тези обекти работят целогодишно, започват ваканционните периоди и планинският туризъм е предпочитан при организирането на ученически пътувания”, посочи той и добави, че се прилага различна стратегия в зависимост от това колко интензивна е посещаемостта на съответните курортни комплекси.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички