Между 50 и 75% от оборота на големите търговски вериги се реализира от български продукти. Това обявиха от Сдружението за модерна търговия, което обединява единадесет от компаниите-търговци на българския пазар. Реализираният оборот от българската продукция условно се изчислява на около пет милиарда лева годишно, предаде БНР.
Около 70 до 90 процента от плащанията на търговските вериги са към български производители, които реализират продукцията си чрез щандовете на хипермаркетите. Водещи са млечните и месните продукти, все по-често се намират и българските плодове и зеленчуци. Само една от веригите посочи пример за сключени договори за тази година с български производители за шест милиона килограма картофи, четири милиона килограма моркови и по два милиона килограма краставици и домати.
"Става въпрос за наша програма съвместно с български производители, по-конкретно земеделски производители, която правим вече пета година много успешно и това далеч не е цялата продукция, която ни трябва. Просто трудно намираме партньори и сме помогнали до момента на над 20 фирми успешно да изнасят продукцията си в традиционни за България пазари", заяви Христо Петров, търговски директор на една от веригите.
Проблем пред търговци и производители обаче все още е сивият сектор.
Коментари