Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще проверява Коледните базари в цялата страна. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на институцията, пред телевизия Bulgaria On Air.
Вече текат засилени проверки на туроператорите, предлагащи пакети за предстоящия 8-ми декември и за Коледните и Новогодишни празници. „Ще следим реални ли са офертите, предложени от съществуващи туроператори и съответно – дали дейността им е приведена в съответствие с изискванията на закона, за наличието на застраховка „професионална отговорност”. Ще проследим също дали анонсите са коректни и дали са посочени в офертата всички съществени елементи на пътуването и разходи, включително и допълнителни, които биха могли да бъдат извършени в хода на пътуването”, поясни Маргаритов и добави, че вече имало превантивни действия относно това да бъдат дадени съвети и на студентите чрез публикуване на кратки напътствия в сайтовете, за които е установено, че най-често се ползват от тях за обмяна на различна информация.
Проверявани ще бъдат и заведенията и местата за настаняване. Екипите на КЗП ще бъдат на разположение и за извършване на проверки по сигнали на граждани.
Маргаритов съобщи, че от началото на годината комисията е изтеглила от пазара над сто стоки, за които е констатирано, че са опасни. „Имаме извършени около 3000 проверки, които са свързани с направлението „Безопасност на стоките”. Това е една от най-сериозните активности на нашата комисия и може би една от най-важните.”, коментира председателят на ведомството. Той посочи, че най-често срещаните опасни стоки са свързани с децата – дрехи, обувки, различни „стоки за шега”.
"Най-вероятно при предстоящия "Черен петък" ще има анонсирани големи проценти намаления на различни стоки. Ние ще следим пазара, но и самите потребители би трябвало да не се осланят единствено на това, че виждат една много примамлива цифра в проценти, а винаги да направят една по-детайлна сметка за това какъв разход ще извършат и дали действително си заслужава покупката, за да може да окачествим тази кампания по-скоро като успешна и полезна за потребителите, а не като един опит да бъдат въведени в заблуждение", коментира Маргаритов по повод наближаващата кампания, която тази година ще се проведе на 27 ноември.
Коментари