Само за миналата година сме издали над 300 заповеди, с които забраняваме такива нелоялни практики. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов след като по-рано стана ясно, че търговска верига е подвеждала потребителите с различни цени на една и съща стока на щанда и на касата.
След като ние сме го констатирали и съдът го е потвърдил, смятам, че няма да има разумен човек, който да иска да бъде поставен в такива условия, отбеляза Маргаритов във връзка с решението на Върховния касационен съд, който потвърди колективен иск на КЗП срещу веригата.
Да лъжеш потребителя не е най-лесният начин да го привлечеш като редовен клиент, заяви председателят на КЗП в ефира на БНТ. По думите му Комисията се концентрира върху това да съветва хората за какво да внимават. Винаги потребителите трябва да сравняват цената на самия артикул, а самите търговци трябва да знаят, че не трябва да си позволяват заблуди, уточни още Маргаритов.
Той посочи, че голям процент от сигналите до КЗП се отнасят до някакви съществени нарушения. В голям процент от случаите ние успяваме да съдействаме на потребителите. По начало по-възрастните хора са по-активни в жалбите, но аз смятам, че всички трябва да бъдем активни, категоричен е Маргаритов.
Всички в някаква степен се изкушават да правят номера, но моят съвет е да не го правят. Така председателят на КЗП отговори на въпрос дали големите търговски вериги са склонни към нелоялни практики.
По-рано стана ясно, че търговската верига за хранителни стоки "Т-маркет" е заблуждавала клиентите с две различни цени за един и същи продукт. Това съобщи Комисията за защита на потребителите (КЗП) след като Върховният касационен съд потвърди окончателно колективен иск на КЗП срещу веригата.
Искът е заведен, тъй като супермаркет от веригата, намиращ се в пловдивския ж.к. "Тракия", е нарушил влязла в сила заповед на КЗП, с която се забранява прилагането на нелоялни практики.
Проверка на контролния орган в няколко обекта на въпросната верига е установила, че потребителите може да заплатят с до 4 лв. над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки кашкавал.
Предпоставка за това е разминаването между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока.
Коментари