В навечерието на Коледа и Нова година хората са активни, купуват подаръци за близките си и настроението е приповдигнато, което е рисков фактор за това да станат жертва на нелоялни търговски практики по-лесно, отколкото това би могло да се случи в обичайното им ежедневие. За това предупреди Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в интервю за програма „Хоризонт” на БНР.
Предстоят активни инспекции на комисията в търговските обекти в навечерието и по време на предстоящите празници. Една от основните проверки ще бъде тази на намалените стоки, ще се инспектира дали обявените намаления са реални, заяви Димитър Маргаритов и подчерта: „Колкото и да е голямо намалението, потребителят не губи правото си на рекламация. Правилата са едни и същи и при стоките на редовна цена, и при тези в промоция.”
Инспекторите на комисията ще проверяват и промоциите на подаръчни комплекти, като ще следят дали ако се анонсира, че те са по-изгодни за потребителя, това действително е така, защото не липсват случаи в обратна посока, коментира Маргаритов.
Обект на проверки ще бъдат и кампаниите на големите вериги магазини, извършвани чрез разпространявани по домовете брошури. Там ще се търси достатъчна наличност на стоките, защото невинаги търговците осигуряват съответното количество от намалената стока, което да задоволи потребителското търсене, което са създали обясни още Димитър Маргаритов.
В онлайн търговията ще се проверява дали търговците са реални, дали потребителите имат възможност да се откажат от стоката в предвидения от закона 14-дневен срок.
Важно е онези, които предприемат пътувания за празниците, да сключват писмени договори и да пазят документите си за извършени плащания, за да може ако има рекламация туроператорите да понесат своята отговорност, напомни председателят на Комисията за защита на потребителите.
Коментари