Групата на "Кока-Кола" в България увеличава приходите си, запазвайки ангажиментите си за по-чиста околна среда. Това стана ясно по време на представянето на Доклада за устойчиво развитие на компанията за 2018 г.
Групата реализира 524 млн. лева приходи през 2018 г. и е разплатила 251 млн. лева към доставчиците ѝ. "59% от тази сума остана в България, за да насърчава развитието на българската икономика", каза изпълнителният директор на "Кока-Кола ХБК България" Юрг Буркхалтер.
Компанията продължава да разкрива множество работни места у нас, като през изминалата година те са 543 – с 15 повече от тези през 2017 г. Групата на "Кока-Кола" е един от големите работодатели в България, а в нея работят вече 2300 служители. Изплатени са 102 млн. лeвa зaплaти и 10 млн. лeвa ocигypoвĸи. Компанията и структурите ѝ внасят 1.2% от данъчните приходи в страната.
"Гордеем се, че повишихме нашето икономическо влияние в България през изминалата година", добави Буркхалтер. В страната бяха открити и 2 центъра за технологични иновации на огромната компания.
Компанията е пуснала на пазара 30 нови продукта през 2018 г., сред които напитки с марката Cappy, съставени от 100% плодов сок, освежаващата напитка Fuze Tea, изворната вода "Роса" и др.
Компанията има 2 производствени центъра у нас – в Костинброд, където се произвеждат безалкохолните напитки, и в Банкя, който бутилира минералната вода от едноименната марка. Те приготвят над 300 млн. литра напитки годишно.
"Кока-Кола" е силно ангажирана в опазването на околната среда, компанията развива визията "Свят без отпадъци", стремейки се до 2030 г. да сведе до нула производствения отпадък.
Работи се активно върху олекотяване на пластмасовите опаковки и многократната употреба на стъклените бутилки. Разфасовката от 2.5 литра на минерална вода "Банкя" е олекотена със 7 гр. - колкото тежи монета от 1 лев. Класическата стъклена бутилка на Кока-Кола, която се предлага най-вече в хотели, ресторанти и кафенета (т.нар. ХоРеКа), се използва в продължение на 4-5 години. Над 35% от продуктите на компанията в България са в стъклени опаковки.
Производството в Банкя разчита на 100% възобновяема енергия. Заводът в Костинброд рециклира дори мокрите етикети от стъклените бутилки, а утайката от отпадните води се използва за производство на енергия. Компанията рециклира 95% от генерираните отпадъци.
"Гордеем се с отражението на това, което правим, върху околната среда, защото успяхме да намалим нашия въглероден отпечатък. Използваме по-малко вода при производството на нашите напитки и рециклираме много повече", посочват от компанията.
"Кока-Кола" намалява потреблението на вода с 5%, спестявайки 29 млн. литра вода, което се равнява на средната годишна консумация на питейна вода на 800 българи. За производството на 1 л. от напитките на компанията са необходими 1.76 л. вода.
"Редовно следим потреблението на вода и енергия, всички в производството ни са ангажирани с тези инициативи, като с тях е обвързана и бонусната ни схема", каза пред Expert.bg pъĸoвoдитeлят нa пpoизвoдcтвeнитe цeнтpoвe на Кока-Кола у нас - Mилeнa Зaвaлoвa.
"Отпадъкът от производството ни на депо е 0.35 гр. на всеки литър произведена напитка. Това е числото, което стои зад 95% рециклируем отпадък", посочи Завалова.
Групата на "Кока-Кола" насърчава доброволчеството и развива редица инициативи, свързани с кариерното развитие на млади хора и грижа за околната среда. Тя е събрала 1400 чувала с отпадъци в 15 български града в рамките на инициативата „Моят зелен град“.
"Искаме да направим България едно по-добро и чисто място за живот. Когато се стремим към развитие – то трябва да бъде устойчиво. Бизнесът трябва да постига добри резултати, като същевременно нямалява въздействието върху околната среда", каза Завалова.
Коментари