Производители на бира вече изписват на етиката съдържанието на калориите. Това съобщи Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
Това се прави, въпреки че по регламент няма такова изискване, за разлика от безалкохолните напитки. Радомирова уточни още, че информацията на калориите може да се намери и на интернет сайтовете на пивоварите.
Хората все повече се интересуват от това, което е съвсем закономерно, защото то засяга не само здравето. Всеки, който иска да знае какво приема, може да го провери и да подреди в своя балансиран начин на живот. Общоевропейско проучване показва, че 72% от респондентите казват, че е добре информацията за калориите да се посочва на етикета, за да могат да направят своя информиран избор, каза още Радомирова пред "Монитор". И допълни, че в все пак в световен мащаб след водата и чаят, бирата е най-консумираната напитка.
По данни на съюза в 100 мл светло пиво има между 43-45 калории, а в тъмната бира има 48-52 калории. Освен това пенливата напитка няма мазнини и сол и съдържанието на въглехидрати е 1-2 гр. Най-малко са калориите в безалкохолната бира, които са между 18 и 23 на 100 мл, а в нискоалкохолните съдържанието е между 28 и 30.
Относно по-високата калорийност на тъмното пиво Радомирова посочи, че това е съвсем закономерно, защото през зимата организмът се нуждае от повече енергия.
През този сезон се пие бира средно по 5-6 пъти на месец. Има тенденция в последните 2 години честотата на консумацията да се увеличава, категорична е Радимирова. По думите й това се дължи основно на предлагането на нови тъмни и червени марки пиво, а и голямото разнообразие, карат все повече българите да се интересуват от тях.
През лятото обаче консумацията на пенливата напитка се увеличава двойно, като достига средно 10 пъти месечно. В периода май-септември се извършват около 60% от продажбите на бира у нас. Традиционно най-много се пие светло пиво, което заема около 90-92% от общото потребление. Около 90% от изпитата в страната бира е произведена от родните пивовари. Близо 98 на сто от общо произведеното количество бира у нас е от 6 компании, които са членове на организацията.
Данните на сектора сочат, че сме изпили по 73,5 л на глава от населението през миналата година. Това ни нарежда на 12-то място по консумация сред европейските страни. На първо място продължава да бъде Чехия. Предполагам, че тази година петреблението ще остане на същите нива или ще има лек ръст, но е много рано да се правят прогнози, заяви изпълнителният директор на съюза. Тя обясни още, че към момента се отчита около 2% увеличение на продажбите.
Интересна тенденция в Европа е нарастващата употреба на безалкохолно и нискоалкохолно пиво. Например в Испания техният пазарен дял е 14%. Аз съм убедена, че ще се развива като сегмент и у нас, добави Радомирова.
Коментари