Какви облаги имат право да получат пътниците при закъснял полет?


Какви облаги имат право да получат пътниците при закъснял полет?
Снимка: Pixabay

2675

Когато в Евросъюза полет закъснее повече от 2 часа, потребителите трябва да получат безплатно храна, напитки и телефонни обаждания. Ако закъснението доведе до нощувка, настаняването също се поема от превозвача. Това обясни директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов във връзка с пътуванията в чужбина.

Европейското законодателство се прилага, ако полетът заминава от държава членка на ЕС, Исландия или Норвегия, или ако полетът пристига в една от тези държави с авиопревозвач, регистриран в тях.

Специално мобилно приложение на ЕПЦ ни запознава с правата ни в различни ситуации като закъснял полет, объркана резервация или настаняване в хотел. В него можем да намерим и адресите на българските консулства във всички държави от Европейския съюз.

Основно българите избират да пътуват със самолет, обясни Арсенов пред "Дарик". Най-често срещаните жалби са свързани с отменени или закъснели полети. "Когато пътуване със самолет закъснее, авиокомпанията на първо място е длъжна да информира какво е закъснението, кога ще излети реално самолетът, какви са правата на пътниците", каза Арсенов.

Ако закъснението е по-дълго, потребителите имат право да получат безплатно храна, напитки и телефонни обаждания. Имате право на грижи, ако закъснението е: два или повече часа за полети до 1500 км; три или повече часа за по-дълги полети в ЕС или полети между 1500 и 3500 км. Ако закъснението е такова, че се налага и нощувка, тогава пасажерите имат право на безплатно настаняване в хотел, каза Арсенов.

Ако вината е в превозвача, а не заради лошо време или стачка, има допълнително парично обезщетение от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието на полета и продължителността на закъснението.

"Когато полетът се осъществява от чужда компания и излиза извън ЕС, тогава важат правилата на авиокомпанията, тоест ние трябва да се запознаем подробно с общите условия на авиокомпанията, да видим какви рискове покриват и ако не са достатъчни за нас като пътници, да сключим допълнителна застраховка", каза Арсенов.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички