До 30 000 лв. могат да достигнат санкциите при първа проява на нелоялна търговска практика, а при втора – до 50 000 лв. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов във връзка с провеждането на кампанията „Черен петък“.
„Нелоялните търговски практики са случаите, в които или откровено клиентът е бил измамен с невярна информация, или пък му е спестена важна такава, която би имала съществено значение за неговия избор. Едно от най-тежките нарушения е това в потребителската защита. При първоначално нарушение санкциите могат да достигнат до 30 000 лв., а ако същият търговец в разстояние на една година извърши същото нарушение, за повторност – до 50 000 лв.“, обясни Маргаритов пред "Фокус".
По думите му напоследък много бурно се развива в България пазаруването по Интернет. „Нека потребителите да бъдат особено внимателни, когато попадат на сайт, от който до момента не са пазарували и там са обявени големи намаления. Да правят и съпоставки със сходни оферти от различни търговци, за да могат максимално обективно и информирано да направят своя избор“, препоръча председателят на КЗП и уточни, че хората могат да им сигнализират, ако станат жертва на нелоялна търговска практика по време на „Черния петък“ на денонощния им телефон 0700 111 22.
„Също така имаме добре създадена електронна форма за подаване на жалба и сигнал. Тя е съвсем лесно достъпна на нашия сайт www.kzp.bg. Комисията разполага с териториални бюра във всички областни центрове в страната, така че потребителите могат и на място в часовете между 9.00 и 17.30 часа да ни посетят и да получат консултации, както и да подадат жалба“, каза още Димитър Маргаритов.
Коментари