Големите ритейл играчи използват различни психологически техники, за да повлияят подсъзнателно на клиентите и да ги накарат да изхарчат по-голяма сума. От BrightSide описват някои от тези трикове.
1. Червени надписи "Разпродажба". Освен че привлича вниманието, червеният цвят създава усещане за спешност и потребителите решават, че бързо трябва да влязат в магазина.
2. Дрехите и аксесоарите са подредени в сетове и комбинации. Радко ще видите манекен със само една дреха. Виждайки цялостен, комбиниран тоалет, клиентите се изкушават да си купят повече неща.
3. Определени обекти забавят потребителите. Магазините искат да прекарате там колкото се може по-дълго време, затова поставят рафтове, закачалки, маси с дрехи и т.н на такива места, че посоката на ходене да не е права, а да трябва да се заобикаля, спира. Така клиентът се забавя и разглежда повече стоки.
4. Рафтовете с дрехи с намаления са близо до пробните. Ако вече сте си избрали дреха, която да премерите, от предната част на магазина, е доста вероятно да вземете и някоя от намалените точно преди да влезете в пробната.
5. Аромати и музика. Търговците залагат на ярки цветове при обзавеждането, на динамична музика, подобряваща настроението, и на миризми на цветя. Тези неща също карат клиентите да се задържат повече в магазина.
Коментари