Необслужваните задължения на българите ще се увеличат през есента. Това прогнозира председателят на Асоциацията на колекторските агенции Райна Миткова.
"Ние имаме притеснения с колегите за есенните месеци, те не са случайни. Винаги по време на избори, по време на политически вълнения хората се разсейват, образно казано, и така сметките остават на един по-заден план", заяви тя пред БНР.
Според проучване на колекторите най-стриктно се обслужват вноските по ипотека, а най-небрежно сметките за телефон. Обикновено просрочените сметки към мобилните оператори не са големи, но компаниите от сектора все по-рано се обръщат към колекторите, за да съберат вземанията си, обясни Александър Грилихес от Асоциацията.
"Това в някакъв смисъл е резултат и от засилването на конкуренцията в телекомския бранш, появяването на нов агресивен играч, който е готов да сваля цени, да предоставя възможности за получаване на луксозна стока срещу минимално плащане, първоначално, с всичко това се дава едни предпоставки все повече хора да имат достъп до услугите на телекомите, което особено при младите хора поставя едни изкушения пред тях, за които те не винаги са готови да устоят", каза той.
Въпреки че все повече млади хора задлъжняват заради неразумни покупки, основният профил на длъжника е мъж на възраст около 50 години и живеещ в голям град, уточни Миткова.
"С добро образование, на добра позиция, имал дори и собствен бизнес в добрите години преди кризата, но за съжаление именно в тези години е надценил възможностите за бъдеще и все още е трудно да навакса на този финансов стандарт, на който е свикнал преди кризата", допълни тя.
От началото на годината колекторите са събрали над 900 млн. лева просрочени дългове на физически лица.
Коментари