Нова платформа за електронна търговия ще даде възможност на клиентите да кандидатстват за кредитиране изцяло онлайн чрез видео идентификация и издаване на еднократен квалифициран електронен подпис. Проектът е на TBI Bank и подобен вече работи успешно в Румъния.
Макар че клиентът ще получава временен електронен подпис, той ще може след това да го направи постоянен и да го използва за всякакви интернет услуги, изискващи такъв. От TBI смятат, че по този начин повече ще се популяризира и онлайн кредитирането.
„Платформата ни за електронна търговия вече работи успешно в Румъния и осигурява на клиентите и мрежата ни от търговци бързо кандидатстване и одобрение, 24-часов достъп и всичко това – без нито един документ на хартия“, сподели Валентин Гълъбов, председател на Управителния съвет на TBI Bank, пред журналисти.
TBI Bank е сред най-ефективните банки на пазара. Активите на банката нарастват с 15% до 719 млн. лв., а нетната печалба с 19% достигайки 38.9 млн. лв. Възвращаемостта на активите е 5.4%, а на собствения капитал – 21%, възвращаемостта на обслужвания портфейл е 36%, а съотношението на разходите към приходите - 50%. През 2017 г. TBI Bank постига рекорден растеж със сключени 328 хил. договора, а портфолиото от потребителски кредити се увеличава с 39%.
На среща днес мениджмънтът на банката представи своята стратегия за дигитализация и амбицията си да се превърне в дигитална банка от следващо поколение. TBI Bank ще продължи да развива офлайн каналите, като паралелно трансформира ИТ инфраструктурата, системите и процесите си.
„Поставяйки акцент върху дигиталното кредитиране, ние се стремим да подобрим финансовия живот на потребителите, които предпочитат този тип комуникация със своята банка или пък не са обхванати от традиционното банкиране“, казва Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, компанията-собственик на TBI Bank. Дигитализацията не е диета, а начин на живот и трансформацията трябва да бъде интегрирана в цялостната ни стратегия на постоянно усъвършенстване, добавя той.
Тази еволюция ще се осъществи чрез обединяването на досегашния банков опит на TBI с ноу-хау в областта на финтех и иновациите. „Мобилните устройства все повече доминират живота на нашите клиенти, затова ние ще им дадем възможността да управляват и контролират финансите си чрез мобилни решения. Ще трябва да спечелим правото си да бъдем на техните устройства,“ добавя Барон.
TBI Bank е фокусирана върху потребителското финансиране и кредитиране на малки и средни предприятия, с банкови клонове в България и Румъния. Банката оперира с партньорска мрежа от над 300 локация, 69 офиса на двата пазара и портфолио с над 1,4 млн. регистрирани клиенти.
Коментари