Компанията Nestle съобщи финансовите си резултати за изминалата година. Тя може да се похвали с 4,2% органичен ръст и 2,2% реален вътрешен ръст.
"През 2015 г. постигнахме ръст на печалбата в условията на една все още променлива търговска среда. Този ръст се основава на добрите резултати през последните няколко години. Органичният ни ръст в размер на 4,2% бе подкрепен от по-високия реален вътрешен ръст в съчетание с непрекъснато подобряване на маржа на оперативната търговска печалба. Освен това, ние увеличихме или запазихме пазарния си дял в по-голямата част от нашите категории и пазари", коментира Пол Буске, главен изпълнителен директор на Nestle.
По думите му компанията е продължила да инвестира в бъдещето с по-голяма подкрепа за отделните марки, за новите платформи в областта на храненето и здравето и в електронната търговия.
"Продължихме усилията си върху управлението на нашето портфолио, успешните промени на бизнеса ни със замразени храни в Съединените щати, продажбата на несъществени звена и сключването на ново партньорство за създаване на лидер при производството на сладолед. Свободният ни паричен поток отново отбеляза високи резултати за индустрията с 11,2% от продажбите, в резултат на нашия фокус върху маржа на оперативната търговска печалба и дисциплината при капиталовите разходи и оборотния капитал. Ето защо предлагаме да се увеличи дивидента, както вече е характерно за последните двадесет години", допълни Буске.
Компанията прогнозира, че търговската среда през 2016 г. ще бъде подобна на предходните години, с още по-меко ценообразуване. Затова очаква да постигне органичен ръст, подобен на този през миналата година, с подобряване на маржа на оперативната търговска печалба и дохода на акция във фиксирани валути, както и ефективността на капитала.
Коментари